Ефективні практики протидії булінгу в дитячому та молодіжному середовищі Новоукраїнської громади
Цитата з Гість від 25 Жовтня, 2024, 2:05 pmЕфективні практики протидії булінгу в дитячому та молодіжному середовищі Новоукраїнської громади
Програмуючи свою діяльність Парламент дітей та молоді Новоукраїнської громади врахував те, що основним завданням кожного сучасного навчального закладу є створення нового освітнього простору з безпечним навчальним середовищем, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей та молоді. Це завдання МОН України підтримує та пропагує Міжнародна організація ЮНІСЕФ, Програма ДОБРЕ та інші міжнародні організації.
Проте, вивчивши цю проблему разом з молодіжними активістами, вирішили, що таке безпечне середовище повинно бути не тільки в навчальних закладах, але й поза ліцеями міста. Результат – напрацьована антибулінгова Програма.
Метою даної Програми є не лише виконання традиційних завдань протидії булінгу, тобто: лекції,зустрічі з спеціалістами, анкетування та інше. Головне для нас – це створити такі умови, де не може бути місце булінгу.
І хоч Програма складається з теоретичної і практичної складових – вони тісно переплітаються, робота йде весь час: при проведенні інвентів, ігор, дебатів, спілкування на різні теми, прийнятті стратегічних рішень та конкретних методів впливу на учасників булінгу, організації системної роботи в дитячому та молодіжному середовищі.
Головне ж завдання – це профілактика , попередження булінгу, організація системного протистояння булінгу у молодіжному середовищі Новоукраїнської громади, допомога молоді набути умінь асертивної поведінки.
- Очікуванні результати: запобігання виникненню булінгу в дитячому та молодіжному середовищі Новоукраїнської громади.
Роботу розпочато з лідерами учнівських колективів ліцеїв міста та їх філій («Школа лідера»,керівник Людмила Білокоз), з дітьми та молоддю в Молодіжному центрі «2room» (ЦДЮТ»ЗОРІТ») та двох його осередках в с. Захарівка та Мар’янопіль, які створила молодь у рамках програми UPSHIFT за сприяння Міжнародна організація ЮНІСЕФ.
Саме Молодіжний центр «2room» робить навчання та відпочинок молоді максимально комфортним за рахунок сучасних освітніх та розважальних заходів та ком’юніті однодумців.
Нещодавно відкрився ще один молодіжний простір « PRO MOLODЬ» у рамках програми UPSHIFT за стрияння Міжнародна організація ЮНІСЕФ(на базі ЦДЮТ «ЗОРІТ»).
Центри керуються принципами добровільної участі молоді у заходах, є доступними, орієнтуються на інтелектуальний, духовний, фізичний розвиток особистості.
У молодіжному просторі молода людина, підліток відчуває емоційну безпеку, може спілкуватися, вчитися, консультуватися конфіденційно з працівником молодіжного простору.
В плані роботи центру : дискусії, дебати, бесіди на різні теми соціального становлення та розвитку молоді, здоров’я, неформального навчання, дозвілля, спілкування по вирішенню конфліктів, розробка проектів соціальної дії, тощо.
Молодіжний простір « PRO MOLODЬ» працює, вдень, у вечірні години та вихідні дні.
Реалізуються ряд проектів «Волонтерство», «Неформальна «Освіта», «Основи лідерства», «Медіа комунікації», проведено дебати на тему на старті – проект «Дозвілля».
Тільки в жовтні 2024 молодіжний простір «PRO MOLODЬ» провів ряд заходів, до яких залучив більше 300 підлітків Новоукраїнської громади, а саме:
- «Game time» - ігри, якісне дозвілля;
- Воркшоп «Мистецтво дебатів» і турнір з дебатів;
- Створення майданчика «Chill двір» (толока);
- Інтерактив «Ефективна комунікація»;
- Інтерактив «Моя роль у команді»;
- Заняття з йоги та танцювальні вечірки.
Крім того, тут часто збираються просто послухати музику, переглянути разом фільм, поспілкуватися, знайти однодумців.
Основна особливість Програми: залучити до реалізації різних молодіжних проектів, неформального навчання,цікавого та корисного проведення дозвілля як можна більшу частину дітей та підлітків Новоукраїнської громади, тим самим переорієнтувати їх увагу на інші цінності і пріоритети.
Всім відомо, що булінг різноманітний, це не лише фізична агресія, найчастіше – психологічна. 70% знущання відбувається словесно: принизливі обзивання, глузування, жорстока критика, висміювання.
Найскладніше зовні помітити соціальне знущання – систематичне приниження почуття гідності потерпілого шляхом ігнорування, уникання, виключення. Соціальне залякування із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, до обіду за загальним столом, гри, заняття спортом чи громадської діяльності.
Найчастіше агресорами (ініціаторами цькування - булерами) є діти, підлітки з нарцисичними рисами характеру. Основна особливість «нарциса» – прагнення до влади, самоствердження за рахунок інших. Бути «крутим», мати авторитет серед ровесників. Як правило, булери не діють без глядачів. Їм потрібні свідки їх влади.
Тому молодіжні простори тісно співпрацюють з шкільними парламентами, соціальними педагогами,практичними психологами, які діляться своїми даними, спостереженнями, виділяють групи ризику дітей та підлітків , яким необхідна допомога. Активісти молодіжних центрів запрошують цих дітей та молодь відвідати центр, знайти заняття до вподоби, прийняти участь в дискусії, грі,перегляді документального фільму, взяти участь в його обговоренні.
Методів і форм залучення до участі дітей та молоді Новоукраїнської громади в різних проектах, заходах багато, робота це дуже кропітка, індивідуальна, проте це дає новим учасникам молодіжного простору змогу розкритися, здобути впевненість собі, в своїх силах, навчитися протистояти булеру.
Тема булінгу також підіймається під час дискусій, тренінгів, зустрічей з цікавими особистостями нашого міста, випускниками, які працювали в Парламенті раніше. До речі, дебати проводив Білокоз Тимофій, який протягом місяця приїздив на вихідні для цього.
Що це дає? Підлітки бачать можливості свого розвитку. Це найкращий аргумент того, що все можна подолати, повірити в свої сили.
До того ж центр обладнано сучасною технікою та меблями, тут комфортно і затишно. Все це відволікає підлітків від «сумнівних» авторитетів «дворових лідерів».
Отже, чим більше підлітків відвідують молодіжні простори, тим менш їм стають цікаві ті, що самі нічого собою не представляють. Їх авторитет виявляється дутим, вони втрачають свою владу в соціумі.
Ми вибрали такий шлях у боротьбі проти булінгу.
А як ви вирішуєте це питання?
Актив Парламенту дітей та молоді
Новоукраїської громади
Ефективні практики протидії булінгу в дитячому та молодіжному середовищі Новоукраїнської громади
Програмуючи свою діяльність Парламент дітей та молоді Новоукраїнської громади врахував те, що основним завданням кожного сучасного навчального закладу є створення нового освітнього простору з безпечним навчальним середовищем, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей та молоді. Це завдання МОН України підтримує та пропагує Міжнародна організація ЮНІСЕФ, Програма ДОБРЕ та інші міжнародні організації.
Проте, вивчивши цю проблему разом з молодіжними активістами, вирішили, що таке безпечне середовище повинно бути не тільки в навчальних закладах, але й поза ліцеями міста. Результат – напрацьована антибулінгова Програма.
Метою даної Програми є не лише виконання традиційних завдань протидії булінгу, тобто: лекції,зустрічі з спеціалістами, анкетування та інше. Головне для нас – це створити такі умови, де не може бути місце булінгу.
І хоч Програма складається з теоретичної і практичної складових – вони тісно переплітаються, робота йде весь час: при проведенні інвентів, ігор, дебатів, спілкування на різні теми, прийнятті стратегічних рішень та конкретних методів впливу на учасників булінгу, організації системної роботи в дитячому та молодіжному середовищі.
Головне ж завдання – це профілактика , попередження булінгу, організація системного протистояння булінгу у молодіжному середовищі Новоукраїнської громади, допомога молоді набути умінь асертивної поведінки.
- Очікуванні результати: запобігання виникненню булінгу в дитячому та молодіжному середовищі Новоукраїнської громади.
Роботу розпочато з лідерами учнівських колективів ліцеїв міста та їх філій («Школа лідера»,керівник Людмила Білокоз), з дітьми та молоддю в Молодіжному центрі «2room» (ЦДЮТ»ЗОРІТ») та двох його осередках в с. Захарівка та Мар’янопіль, які створила молодь у рамках програми UPSHIFT за сприяння Міжнародна організація ЮНІСЕФ.
Саме Молодіжний центр «2room» робить навчання та відпочинок молоді максимально комфортним за рахунок сучасних освітніх та розважальних заходів та ком’юніті однодумців.
Нещодавно відкрився ще один молодіжний простір « PRO MOLODЬ» у рамках програми UPSHIFT за стрияння Міжнародна організація ЮНІСЕФ(на базі ЦДЮТ «ЗОРІТ»).
Центри керуються принципами добровільної участі молоді у заходах, є доступними, орієнтуються на інтелектуальний, духовний, фізичний розвиток особистості.
У молодіжному просторі молода людина, підліток відчуває емоційну безпеку, може спілкуватися, вчитися, консультуватися конфіденційно з працівником молодіжного простору.
В плані роботи центру : дискусії, дебати, бесіди на різні теми соціального становлення та розвитку молоді, здоров’я, неформального навчання, дозвілля, спілкування по вирішенню конфліктів, розробка проектів соціальної дії, тощо.
Молодіжний простір « PRO MOLODЬ» працює, вдень, у вечірні години та вихідні дні.
Реалізуються ряд проектів «Волонтерство», «Неформальна «Освіта», «Основи лідерства», «Медіа комунікації», проведено дебати на тему на старті – проект «Дозвілля».
Тільки в жовтні 2024 молодіжний простір «PRO MOLODЬ» провів ряд заходів, до яких залучив більше 300 підлітків Новоукраїнської громади, а саме:
- «Game time» - ігри, якісне дозвілля;
- Воркшоп «Мистецтво дебатів» і турнір з дебатів;
- Створення майданчика «Chill двір» (толока);
- Інтерактив «Ефективна комунікація»;
- Інтерактив «Моя роль у команді»;
- Заняття з йоги та танцювальні вечірки.
Крім того, тут часто збираються просто послухати музику, переглянути разом фільм, поспілкуватися, знайти однодумців.
Основна особливість Програми: залучити до реалізації різних молодіжних проектів, неформального навчання,цікавого та корисного проведення дозвілля як можна більшу частину дітей та підлітків Новоукраїнської громади, тим самим переорієнтувати їх увагу на інші цінності і пріоритети.
Всім відомо, що булінг різноманітний, це не лише фізична агресія, найчастіше – психологічна. 70% знущання відбувається словесно: принизливі обзивання, глузування, жорстока критика, висміювання.
Найскладніше зовні помітити соціальне знущання – систематичне приниження почуття гідності потерпілого шляхом ігнорування, уникання, виключення. Соціальне залякування із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, до обіду за загальним столом, гри, заняття спортом чи громадської діяльності.
Найчастіше агресорами (ініціаторами цькування - булерами) є діти, підлітки з нарцисичними рисами характеру. Основна особливість «нарциса» – прагнення до влади, самоствердження за рахунок інших. Бути «крутим», мати авторитет серед ровесників. Як правило, булери не діють без глядачів. Їм потрібні свідки їх влади.
Тому молодіжні простори тісно співпрацюють з шкільними парламентами, соціальними педагогами,практичними психологами, які діляться своїми даними, спостереженнями, виділяють групи ризику дітей та підлітків , яким необхідна допомога. Активісти молодіжних центрів запрошують цих дітей та молодь відвідати центр, знайти заняття до вподоби, прийняти участь в дискусії, грі,перегляді документального фільму, взяти участь в його обговоренні.
Методів і форм залучення до участі дітей та молоді Новоукраїнської громади в різних проектах, заходах багато, робота це дуже кропітка, індивідуальна, проте це дає новим учасникам молодіжного простору змогу розкритися, здобути впевненість собі, в своїх силах, навчитися протистояти булеру.
Тема булінгу також підіймається під час дискусій, тренінгів, зустрічей з цікавими особистостями нашого міста, випускниками, які працювали в Парламенті раніше. До речі, дебати проводив Білокоз Тимофій, який протягом місяця приїздив на вихідні для цього.
Що це дає? Підлітки бачать можливості свого розвитку. Це найкращий аргумент того, що все можна подолати, повірити в свої сили.
До того ж центр обладнано сучасною технікою та меблями, тут комфортно і затишно. Все це відволікає підлітків від «сумнівних» авторитетів «дворових лідерів».
Отже, чим більше підлітків відвідують молодіжні простори, тим менш їм стають цікаві ті, що самі нічого собою не представляють. Їх авторитет виявляється дутим, вони втрачають свою владу в соціумі.
Ми вибрали такий шлях у боротьбі проти булінгу.
А як ви вирішуєте це питання?
Актив Парламенту дітей та молоді
Новоукраїської громади