КЕЙСИ: успішні та креативні ініціативи з України та світу
Цитата з Гість від 11 Жовтня, 2022, 3:50 pmФицайло Аліна,
Червотока Вероніка
КЗ «ЦДЮТ Долинської міської ради»
вихованці гуртка
«Євроклуб «Діалог»
КЕЙСИ: успішні та креативні ініціативи з України та світу
Важливим фактором формування рис громадянськості є дитячі та молодіжні організації. Право дитини на свободу асоціацій гарантоване Конвенцією ООН про права дитини. В українському законодавстві відповідно до статті 23 Закону України «Про охорону дитинства» діти мають право на об’єднання в самостійні дитячі та молодіжні громадські організації за умови, що їхня діяльність не суперечить Конституції України та законам України, не порушує громадський порядок і безпеку держави, права і свободи інших осіб, не шкодить моралі й здоров’ю дітей та інших громадян.
Засновниками молодіжних і дитячих громадських організацій можуть бути особи, які досягли 14-річного віку. Членами дитячих громадських організацій можуть бути особи віком від 6–18 років, а молодіжних — 14–35 років.
Членство в певній організації дозволяє відчувати свою корисність, вагомість, учитися бути відповідальними, виконувати свої обов’язки. Найбільшими організаціями зараз є: Українське дитячо-юнацьке товариство «Січ», Українська скаутська організація «Пласт», Асоціація скаутів України тощо. Тут молодь в ігровій формі навчається переборювати труднощі, набуває практичного досвіду, загартовується. Перебуваючи в офіційних молодіжних організаціях, юнацтво з користю влаштовує своє дозвілля.
Нині в суспільстві існує багато різних проблем, які зокрема стосуються молоді та потребують вирішення. Для їх подолання важливо не чекати, що хтось вирішить питання, а проявити небайдужість й активність і долучитися самому. На вирішення різного роду проблем спрямовані соціальні проекти — спільні дії громадян з розв’язання проблем їх власного життя. Мета молодіжного соціального проекту спрямована на те, щоб допомогти навчитися розв’язувати місцеві проблеми, набути досвіду громадянської дії.
Творчий підхід може дати соціальним проектам друге дихання і вивести фінансові показники на новий рівень. Для цього не обов’язково проходити практику в креативному агентстві — достатньо знайти підхід, який пасуватиме до вашої мети.
Для прикладу деякі кейси з усього сіту.
- Благодійність без сторітелінгу — гроші на вітер
Заснована в 1919 році, британська організація Save the Children працює в 120 країнах світу, де, як можна здогадатися з назви, допомагає дітям. В 2014 році одним із важливих фокусів для них була Сирія: багато хлопців і дівчат опинилися в скрутному становищі через громадянську війну в країні. Щоб привернути увагу до ситуації, Save the Children випустили півторахвилинне відео, кожна секунда якого нібито документувала день із життя дівчинки — від безтурботного дня народження в колі друзів до сумного задмухування єдиної свічки в бомбосховищі рівно за рік. Кампанія називалася «Якби Лондон був Сирією».
Ефект не забарився: протягом першого тижня відео переглянули більше 20 млн разів, а згодом кількість глядачів виросла до 56 млн. Секрет успіху такий же, як і в будь-якої хорошої історії: сильні емоції з першої секунди та інтрига, яка ховається за назвою відео Most Shocking Second a Day — вам точно захочеться клікнути і дізнатись більше. А там і переказати організації 30, 60 чи навіть 100 фунтів стерлінгів.
- Смартфон — потужна зброя, яка є у всіх. Задійте її.
За допомогою смартфона можна діагностувати рак — звучить дивно, але це правда. Точніше, за допомогою камери. Ретинобластома (злоякісне утворення сітківки ока) найчастіше вражає дворічних дітей, які навряд самі розкажуть про симптоми. Але один із них добре видно на фотографіях: якщо кришталик ока білий, це може бути не просто ефект від спалаху, а привід терміново звернутися до лікаря.
Британські благодійники Childhood Eye Cancer Trust створили серію плакатів із дитячими портретами та закликом сфотографувати їх, щоб побачити різницю між здоровим і хворим оком. Результат цієї кампанії вимірюється не грошима, а кількістю врятованих життів. Ретинобластома, як і багато інших рідкісних захворювань, потребує швидкого лікування, і в багатьох людей тепер є найголовніша зброя – знання.
- Поєднайте щось смішне і миле з чимось дуже серйозним
Розраховуватись котиками – чом би й ні? Так подумали учасники громадських організацій «Канцелярська сотня» та ТОМ14 (сьогодні ви знайдете їх у складі команди журналістів-розслідувачів Bihus.info). Вони заснували соціальний проект Kotyky — «платформу, на якій можна завдавати подвійну суспільну користь». Механіка проста: виконуєте певне важливе завдання, як-от розшифровка декларації чиновника, отримуєте віртуального «котика», відправляєте його на рахунок благодійної організації з переліку, а проект сам конвертує внутрішню валюту в реальну і переказує фондам уже справжні гроші. 1 «котик» — 1 гривня.
З моменту запуску платформи у квітні 2018 року на ній зареєструвалися 7,5 тис. учасників, які разом виконали більше 1400 завдань і заробили 63 610 котиків, тобто гривень. Допомога дітям-переселенцям, безпритульним тваринам чи українській армії — на який із благодійних проектів передати кошти, кожен вирішує особистою.
Доречі, 29 листопада 2022 року відбудеться #ЩедрийВівторок
#ЩедрийВівторок — міжнародний благодійний рух, який є частиною #GivingTuesday. День, який надихає мільйони людей робити добрі справи та популяризує культуру благодійності.
У кожного є можливість долучитися. Ти можеш поділитися часом та талантом, грошима чи інформацією.
Звучить як гарний челендж, чи не так?
Фицайло Аліна,
Червотока Вероніка
КЗ «ЦДЮТ Долинської міської ради»
вихованці гуртка
«Євроклуб «Діалог»
КЕЙСИ: успішні та креативні ініціативи з України та світу
Важливим фактором формування рис громадянськості є дитячі та молодіжні організації. Право дитини на свободу асоціацій гарантоване Конвенцією ООН про права дитини. В українському законодавстві відповідно до статті 23 Закону України «Про охорону дитинства» діти мають право на об’єднання в самостійні дитячі та молодіжні громадські організації за умови, що їхня діяльність не суперечить Конституції України та законам України, не порушує громадський порядок і безпеку держави, права і свободи інших осіб, не шкодить моралі й здоров’ю дітей та інших громадян.
Засновниками молодіжних і дитячих громадських організацій можуть бути особи, які досягли 14-річного віку. Членами дитячих громадських організацій можуть бути особи віком від 6–18 років, а молодіжних — 14–35 років.
Членство в певній організації дозволяє відчувати свою корисність, вагомість, учитися бути відповідальними, виконувати свої обов’язки. Найбільшими організаціями зараз є: Українське дитячо-юнацьке товариство «Січ», Українська скаутська організація «Пласт», Асоціація скаутів України тощо. Тут молодь в ігровій формі навчається переборювати труднощі, набуває практичного досвіду, загартовується. Перебуваючи в офіційних молодіжних організаціях, юнацтво з користю влаштовує своє дозвілля.
Нині в суспільстві існує багато різних проблем, які зокрема стосуються молоді та потребують вирішення. Для їх подолання важливо не чекати, що хтось вирішить питання, а проявити небайдужість й активність і долучитися самому. На вирішення різного роду проблем спрямовані соціальні проекти — спільні дії громадян з розв’язання проблем їх власного життя. Мета молодіжного соціального проекту спрямована на те, щоб допомогти навчитися розв’язувати місцеві проблеми, набути досвіду громадянської дії.
Творчий підхід може дати соціальним проектам друге дихання і вивести фінансові показники на новий рівень. Для цього не обов’язково проходити практику в креативному агентстві — достатньо знайти підхід, який пасуватиме до вашої мети.
Для прикладу деякі кейси з усього сіту.
- Благодійність без сторітелінгу — гроші на вітер
Заснована в 1919 році, британська організація Save the Children працює в 120 країнах світу, де, як можна здогадатися з назви, допомагає дітям. В 2014 році одним із важливих фокусів для них була Сирія: багато хлопців і дівчат опинилися в скрутному становищі через громадянську війну в країні. Щоб привернути увагу до ситуації, Save the Children випустили півторахвилинне відео, кожна секунда якого нібито документувала день із життя дівчинки — від безтурботного дня народження в колі друзів до сумного задмухування єдиної свічки в бомбосховищі рівно за рік. Кампанія називалася «Якби Лондон був Сирією».
Ефект не забарився: протягом першого тижня відео переглянули більше 20 млн разів, а згодом кількість глядачів виросла до 56 млн. Секрет успіху такий же, як і в будь-якої хорошої історії: сильні емоції з першої секунди та інтрига, яка ховається за назвою відео Most Shocking Second a Day — вам точно захочеться клікнути і дізнатись більше. А там і переказати організації 30, 60 чи навіть 100 фунтів стерлінгів.
- Смартфон — потужна зброя, яка є у всіх. Задійте її.
За допомогою смартфона можна діагностувати рак — звучить дивно, але це правда. Точніше, за допомогою камери. Ретинобластома (злоякісне утворення сітківки ока) найчастіше вражає дворічних дітей, які навряд самі розкажуть про симптоми. Але один із них добре видно на фотографіях: якщо кришталик ока білий, це може бути не просто ефект від спалаху, а привід терміново звернутися до лікаря.
Британські благодійники Childhood Eye Cancer Trust створили серію плакатів із дитячими портретами та закликом сфотографувати їх, щоб побачити різницю між здоровим і хворим оком. Результат цієї кампанії вимірюється не грошима, а кількістю врятованих життів. Ретинобластома, як і багато інших рідкісних захворювань, потребує швидкого лікування, і в багатьох людей тепер є найголовніша зброя – знання.
- Поєднайте щось смішне і миле з чимось дуже серйозним
Розраховуватись котиками – чом би й ні? Так подумали учасники громадських організацій «Канцелярська сотня» та ТОМ14 (сьогодні ви знайдете їх у складі команди журналістів-розслідувачів Bihus.info). Вони заснували соціальний проект Kotyky — «платформу, на якій можна завдавати подвійну суспільну користь». Механіка проста: виконуєте певне важливе завдання, як-от розшифровка декларації чиновника, отримуєте віртуального «котика», відправляєте його на рахунок благодійної організації з переліку, а проект сам конвертує внутрішню валюту в реальну і переказує фондам уже справжні гроші. 1 «котик» — 1 гривня.
З моменту запуску платформи у квітні 2018 року на ній зареєструвалися 7,5 тис. учасників, які разом виконали більше 1400 завдань і заробили 63 610 котиків, тобто гривень. Допомога дітям-переселенцям, безпритульним тваринам чи українській армії — на який із благодійних проектів передати кошти, кожен вирішує особистою.
Доречі, 29 листопада 2022 року відбудеться #ЩедрийВівторок
#ЩедрийВівторок — міжнародний благодійний рух, який є частиною #GivingTuesday. День, який надихає мільйони людей робити добрі справи та популяризує культуру благодійності.
У кожного є можливість долучитися. Ти можеш поділитися часом та талантом, грошима чи інформацією.
Звучить як гарний челендж, чи не так?