Школа без мобілок та обов’язкове навчання з 3 років або Освіта Франції
Цитата з sancho_admin від 12 Травня, 2020, 1:14 pmФранція переживає нелегкий період становлення системи продуктивної освіти та перебуває у пошуку оптимальної моделі управління у сфері освіти. Реформи в системі освіти Франції, проголошені та закріплені законодавчо майже 30 років тому, тривають і сьогодні та потребують постійного вдосконалення.
За результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, що дозволяє порівняти національну освітню систему з системами країн, бачимо, що Франція знаходиться лише на 23 місці (для порівняння – Україна на 36 місці).
Проте Франція впевнено крокує в бік удосконалення системи освіти, все частіше переймаючи досвід інших країн для розвитку і досягнення рівня світових стандартів.
Франція має свій підхід до управління освітою та реалізується спеціальним органом державного управління у сфері освіти Міністерством національної освіти.
Освітня система у Франції має свою структуру:
- Дошкільна освіта (до 6 років);
- Початкова ( 6-11 років);
- Середня (11-18 років);
- Вища освіта.
Система вищої освіти Франції набуває дедалі більшої динамічності і гнучкості. Вона стає невід’ємною і провідною ланкою системи безперервної освіти, а освіта в цілому впевнено посідає пріоритетні позиції в ієрархічній системі соціальних інститутів. Практично всі університети є державними, за винятком декількох конфесіональних. Поряд з тим Франція займає третє місце в світі по кількості іноземців, які там навчаються (за даними інтернет-джерел).
Нині спостерігається тенденція відходу від жорсткої централізації і пошук оптимального ступеня децентралізації в управлінні. На нижньому рівні управління посилюються процеси демократизації.
Починаючи з 1982 року йде процес децентралізації управління освіти. У 1984 році цю ідею було втілено в законі про освіту Франції.
В ході децентралізації регіонам та департаментам були надані права самостійно визначати напрями соціально-економічного та культурного розвитку на своїх територіях. При чому, щоб їх рішення не суперечили загальнодержавним актам.
Децентралізація управління на регіональному рівні викликана специфічними особливостями положення окремих регіонів, умовами їхнього економічного розвитку, соціальними і демографічними умовами. Важливі завдання з управління навчальними закладами виконує Національна рада освіти і наукових досліджень. Автономія навчальних закладів останніми роками стає найважливішою тенденцією розвитку французької системи освіти.
Загалом, особливостями французької системи освіти є також те, що на освіту витрачається неабияка частина доходів державного бюджету. Можливо, саме тому за кількістю працюючих система освіти є найбільшим працедавцем Франції: у ній зайнято більше половини державних службовців. А за кількістю вчителів Франція в 1,5 рази перевищує середні показники країн ЄС.
У лютому 2019 уряд Франції почав обговорення нового закону про освіту, що має за мету підвищити загальний рівень освіти та просування ідеї соціальної справедливості. Реформовану школу вже назвали «школою довіри» через її гуманістичні цілі. Серед інших цілей варто згадати про пропозицію щодо обов’язкового дошкільного навчання дітей з трьох років та заборона на державному рівні смартфонів, розумних годинників та планшетів учням молодших та середніх класів.
У Франції також створено мережу українських шкіл, де дотримуються української структури навчання та обсяг знань відповідає українській навчальній державній програмі,щоправда теми вичитуються інтенсивніше, так, тему, на вивчення якої в Україні виділено 6 уроків у французько-українській школі вивчають за два уроки.
Отже, Франція лише впевнено працює над вдосконаленням власної системи освіти, переймаючи досвід успішніших країн в цій галузі. Наразі відбувається поступовий перехід до децентралізованої системи управління освіти і з часом та за певних умов піддається корегуванню відповідно до тенденцій розвитку європейського освітнього простору.
"Євромандри" КЗ "Центр позашкільної освіти" Дмитрівської ОТГ
Франція переживає нелегкий період становлення системи продуктивної освіти та перебуває у пошуку оптимальної моделі управління у сфері освіти. Реформи в системі освіти Франції, проголошені та закріплені законодавчо майже 30 років тому, тривають і сьогодні та потребують постійного вдосконалення.
За результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, що дозволяє порівняти національну освітню систему з системами країн, бачимо, що Франція знаходиться лише на 23 місці (для порівняння – Україна на 36 місці).
Проте Франція впевнено крокує в бік удосконалення системи освіти, все частіше переймаючи досвід інших країн для розвитку і досягнення рівня світових стандартів.
Франція має свій підхід до управління освітою та реалізується спеціальним органом державного управління у сфері освіти Міністерством національної освіти.
Освітня система у Франції має свою структуру:
- Дошкільна освіта (до 6 років);
- Початкова ( 6-11 років);
- Середня (11-18 років);
- Вища освіта.
Система вищої освіти Франції набуває дедалі більшої динамічності і гнучкості. Вона стає невід’ємною і провідною ланкою системи безперервної освіти, а освіта в цілому впевнено посідає пріоритетні позиції в ієрархічній системі соціальних інститутів. Практично всі університети є державними, за винятком декількох конфесіональних. Поряд з тим Франція займає третє місце в світі по кількості іноземців, які там навчаються (за даними інтернет-джерел).
Нині спостерігається тенденція відходу від жорсткої централізації і пошук оптимального ступеня децентралізації в управлінні. На нижньому рівні управління посилюються процеси демократизації.
Починаючи з 1982 року йде процес децентралізації управління освіти. У 1984 році цю ідею було втілено в законі про освіту Франції.
В ході децентралізації регіонам та департаментам були надані права самостійно визначати напрями соціально-економічного та культурного розвитку на своїх територіях. При чому, щоб їх рішення не суперечили загальнодержавним актам.
Децентралізація управління на регіональному рівні викликана специфічними особливостями положення окремих регіонів, умовами їхнього економічного розвитку, соціальними і демографічними умовами. Важливі завдання з управління навчальними закладами виконує Національна рада освіти і наукових досліджень. Автономія навчальних закладів останніми роками стає найважливішою тенденцією розвитку французької системи освіти.
Загалом, особливостями французької системи освіти є також те, що на освіту витрачається неабияка частина доходів державного бюджету. Можливо, саме тому за кількістю працюючих система освіти є найбільшим працедавцем Франції: у ній зайнято більше половини державних службовців. А за кількістю вчителів Франція в 1,5 рази перевищує середні показники країн ЄС.
У лютому 2019 уряд Франції почав обговорення нового закону про освіту, що має за мету підвищити загальний рівень освіти та просування ідеї соціальної справедливості. Реформовану школу вже назвали «школою довіри» через її гуманістичні цілі. Серед інших цілей варто згадати про пропозицію щодо обов’язкового дошкільного навчання дітей з трьох років та заборона на державному рівні смартфонів, розумних годинників та планшетів учням молодших та середніх класів.
У Франції також створено мережу українських шкіл, де дотримуються української структури навчання та обсяг знань відповідає українській навчальній державній програмі,щоправда теми вичитуються інтенсивніше, так, тему, на вивчення якої в Україні виділено 6 уроків у французько-українській школі вивчають за два уроки.
Отже, Франція лише впевнено працює над вдосконаленням власної системи освіти, переймаючи досвід успішніших країн в цій галузі. Наразі відбувається поступовий перехід до децентралізованої системи управління освіти і з часом та за певних умов піддається корегуванню відповідно до тенденцій розвитку європейського освітнього простору.
"Євромандри" КЗ "Центр позашкільної освіти" Дмитрівської ОТГ