МенюНавігація по форумуФорумУчасникіАктивністьАвторизуватисяЗареєструватисьНавігаційна стежка форуму – Ви тут:Інтернет-конференціїІнтернет-конференція "Ініціатива “Громада, дружня до дітей та молоді": Інтернет-конференція "Ініціатива “Громада, дружня до дітей та молоді"Права дітей та молоді: аналіз ситуації на місцях та реакція дитячого самоврядуванняНаші права в наших рукахОпублікувати відповідьОпублікувати відповідь: Наші права в наших руках <blockquote><div class="quotetitle">Цитата з Гість від 15 Листопада, 2021, 2:01 pm</div><p style="text-align: right;"><em><strong>Твердоступ Олександр, депутат</strong></em></p> <p style="text-align: right;"><em><strong>парламенту дітей міста Кропивницького, </strong></em></p> <p style="text-align: right;"><em><strong>президент учнівського самоврядування НВО N6</strong></em></p> Почну з того, що Організація Об’єднаних Націй у Конвенції «Про права дитини» проголосила, що діти мають право на особливий захист, турботу і допомогу, і що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист, як до, так і після народження. Наші права захищені державою Україна. Народившись, дитина отримує право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я дитини може бути відкрито рахунок у банку. Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла. Трьохрічний громадянин має право відвідувати дитячий садок. Шестирічний громадянин має право: відвідувати школу; самостійно заключати дрібні побутові угоди. Десятирічний громадянин: дає згоду на зміну свого імені та прізвища; дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або відновлення батьківських прав своїх батьків; висловлює свою думку про те, з ким із його батьків, після розірвання шлюбу, він хотів би жити; має право бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду; може вступати в дитячі суспільні об’єднання. Чотирнадцятирічний громадянин: може вибирати місце проживання (за згодою батьків); має право за згодою батьків укладати будь-які угоди; має право самостійно разпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією; здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної діяльності; може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність); допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4 годин у день); має право вимагати відміни усиновлення; може навчатися водінню мотоцикла; має право управляти велосипедом під час руху дорогами; несе карну відповідальність за деякі злочини; несе майнову відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду. П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24 годинний робочий тиждень). Шістнадцятирічний громадянин має право: отримати паспорт; взяти шлюб при наявності поважних причин; управляти мопедом при їзді по дорогах; навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності інструктора; заключати трудовий договір (контракт), робочий тиждень не повинен перебільшувати 36 годин; підлягає адміністративній та карній відповідальності за правопорушення. Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на військовий облік (видається приписне свідоцтво). У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та накладає на себе будь-які обов’язки. Права учнів нашій школі прописані у Статуті. Правова тема актуальна, оскільки у наш час потрібно знати свої права і права інших людей. Представники шкільного парламенту працюють разом з адміністрацією закладу щодо збереження прав учнівської молоді. Учні нашої школи добре обізнані в своїх правах, оскільки адміністрація школи та представники учнівського самоврядування досить часто спілкуються з представниками управління юстиції. Коли шкільний парламент створює свої проєкти, ми завжди радимося з спеціалістами правової сфери, наприклад: зараз ми займаємося проєктом щодо велопарковки у нашій школі. За допомогою звернулися саме до депутатів нашого району, щоб вони представляли наші інтереси в міській адміністрації. Саме співпраця у вирішенні правових питань допомагає нам робити менше помилок. Головне завдання нашого самоврядування це робити шкільне життя цікавим для учнів, в той же час, ми не повинні забувати про нашу головну мету у школі, а саме навчатися. Як учні ми повинні пам’ятати, що нам дано право на навчання і це право забезпечує держава. Учні нашої школи вміють дуже добре аналізувати різні ситуації. Це робити їм допомагає участь у правових тренінгах, які організовують і проводять саме представники учнівського самоврядування. Також важливим нюансом є те, що ми маємо професійного вчителя з правознавства, який запропонував провести та допоміг з організацією тренінгу для учнів середньої школи. Я, як голова учнівського парламенту, можу стверджувати, ми можемо аналізувати проблеми щодо прав дітей, які з’являються в нашому закладі та швидко їх вирішувати, а це – показує нашу здатність аналізувати та комунікувати, поважати права інших людей та не порушувати їх. Завдяки навичкам, які ми отримуємо в процесі навчання, ми домовляємося з нашими старшими партнерами: вчителями, батьками, громадськими діячами та депутатами. Наші менш глобальні проєкти пов’язані з правами дітей, оскільки ми самі маємо змінювати наше шкільне життя за вимогами концепції Нової української школи. Підсумую, набуті знання під час навчання в школі допоможуть нам в подальшій реалізації себе в дорослому житті.</blockquote><br>Скасувати