МенюНавігація по форумуФорумУчасникіАктивністьАвторизуватисяЗареєструватисьНавігаційна стежка форуму – Ви тут:Інтернет-конференціїРегіональна інтернет-конференція “Партнерство в сучасному світі. Інноваційні форми успіху”: Регіональна інтернет-конференція “Партнерство в сучасному світі. Інноваційні форми успіху”Партнерство дитячих організацій та державних установ. Реальні кейси успіхуУСПІШНА СПІВПРАЦЯ – ДОБРОБУТ ГРОМ …Опублікувати відповідьОпублікувати відповідь: УСПІШНА СПІВПРАЦЯ – ДОБРОБУТ ГРОМАДИ <blockquote><div class="quotetitle">Цитата з Гість від 10 Жовтня, 2022, 3:34 pm</div>Ляшенко Анастасія #ТЕМП Злинська філія КЗ Злинський ліцей Злинської СТГ Головним завданням освіти на сучасному етапі реформування освіти є створення умов для формування громадянської компетентності. Людина – громадянин, особистість яка усвідомлює важливість демократичних цінностей, усвідомлює зв'язок між правами і свободами індивіда та громадянською відповідальністю, та повинна бути готовим до компетентної участі у суспільному житті. Відповідно до Закону України “Про освіту”, громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. В Україні вже сьогодні напрацьовано конкретний досвід співпраці органів місцевого самоврядування та громадського сектору стосовно практичного втілення та виконання конкретних програм, відбувається розбудова демократії та становлення громадянського суспільства, тобто суспільства, яке зможе повною мірою контролювати діяльність держави. Для цього необхідно, щоб громадяни цього суспільства мали навички життя у демократичному суспільстві. Такі навички може дати розвинуте учнівське самоврядування навчального закладу. Саме через систему органів учнівського самоврядування і реалізується потреба учнів до конкретного виду діяльності щоб змінити на краще свою школу, своє село чи місто. Важливість залучення молоді до розвитку місцевої демократії, становлення системи місцевого самоврядування, активної участі в житті громади та місцевих громадських ініціативах обумовлена такими чинниками: <ul> <li>молодь здатна внести інноваційні, нестандартні підходи до вирішення проблем місцевих громад, сприяти запровадженню новітніх інформаційних, управлінських технологій у місцевому самоврядуванні;</li> <li>молодь є доволі великою групою громадян, тому важливим є врахування її потреб, бачення проблем місцевого розвитку, що може значною мірою здійснюватися через різні форми її активної участі;</li> <li>майбутнє місцевої демократії та сталий розвиток громад значною мірою залежить від того, наскільки сьогодні молоді фахівці будуть спроможними сприйняти накопичений управлінський досвід та, враховуючи європейські стандарти, здійснювати управління процесами місцевого розвитку.</li> </ul> Партнерство органів учнівського самоврядування навчального закладу та органів місцевого самоврядування нашої громади сприяє вирішенню актуальних проблем, створенню сприятливого соціального клімату та покращенню добробуту навчального закладу, громади та її жителів. Парламент дітей нашого навчального закладу не стоїть осторонь від проблем, які є надважливими у нашій державі та нашій громаді та реалізує свою діяльність у таких напрямках: <ul> <li>екологічне виховання</li> <li>волонтерська діяльність</li> <li>національно-патріотичне виховання</li> <li>просвітницька діяльність</li> </ul> Екологічний напрям реалізовується шляхом проведення обстежень стихійних смітників, донесення інформації до виконкому громади, а також проведення просвітницької роботи серед мешканців мікрорайону; за активної участі учнів, батьків мікрорайону було прибрано та перетворено на дитячі майданчики дві ділянки, які були закинуті та засмічені. Активні батьки, діти та вчителі посадили дерева та квіти, встановили місця для сидіння, збудували гойдалки для малечі а органи місцевого самоврядування підтримують в належному стані дані території, слідкують за справністю та належним використанням даних територій. 2 роки поспіль парламент дітей разом з небайдужими жителями долучається до всесвітнього дня прибирання World Clean Up Day. Всі разом прибирають, сортують зібране сміття, а громада забезпечує транспортом для вивезення у спеціально відведені місця. Волонтерська діяльність посідає особливе місце, адже наша країна знаходиться у стані війни, і будь яка допомога наближає нашу перемогу. З першого дня війни учні, вчителі, батьки допомагають громаді у вирішенні соціально-побутових питань, надають посильну допомогу ВПО, плетуть маскувальні сітки. Учні за ініціативи шкільного парламенту проводять благодійні акції, організовують збір продуктів харчування воїнам, збір речей першої необхідності, сортують допомогу, пакують і передають уповноваженим особам у громаді для подальшої вдправки на фронт. Національно-патріотичне виховання є особливо важливим, адже через пісню і українське щире слово можна передати всю любов і повагу до воїнів, які захищають рідну землю, підтримати їх простим дитячим малюнком чи оберегом, зробленим маленькими дитячими руками від чистого серця. Просвітницька діяльність реалізовується шляхом зустрічей, круглих столів, тренінгів за участі представників ювенальної превенції та офіцера поліції, інспекторів у справах дітей. Незважаючи на напрацьований досвід можна зробити висновок що є багато питань щодо використання нових форм та методів співпраці органів учнівського самоврядування та громади, адже одним із найактуальніших завдань сучасної освіти і виховання в Україні є створення умов для формування людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство є осередком для розкриття її творчих можливостей, задоволення особистих та суспільних інтересів. <strong> СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ</strong> <ol> <li>Закон України «Про освіту» (прийнятий Верховною Радою 3.05.91 р., зі змінами 23.12.2010 № 2856-VI) –</li> <li>Кудін В.С. Досвід співпраці учнівського самоврядування та громадських організацій щодо покращення життя в громаді. Черкаси 2014 р.</li> <li>6. Пометун О.І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки / Пометун О.І. // Вісник програм шкільних обмінів . – 2005. – № 23. – С. 5.</li> </ol> </blockquote><br>Скасувати