МенюНавігація по форумуФорумУчасникіАктивністьАвторизуватисяЗареєструватисьНавігаційна стежка форуму – Ви тут:Інтернет-конференціїДитяче та молодіжне волонтерство: Інтернет-конференція "Дитяче та молодіжне волонтерство"Роль волонтерства у розвитку особ …Опублікувати відповідьОпублікувати відповідь: Роль волонтерства у розвитку особистості сучасного лідера <blockquote><div class="quotetitle">Цитата з Гість від 21 Жовтня, 2023, 8:23 pm</div><strong>Вплив волонтерства на майбутніх лідерів</strong> Коломієць Софія Сергіївна, учениця 9 класу Великосеверинівського ліцею, голова Парламенту дітей Великосеверинівської громади <strong>Актуальність теми</strong> зумовлена необхідністю розуміння, яку роль волонтерство відіграє у розвитку особистості сучасного лідера. <strong>Мета роботи.</strong> Опираючись на власний досвід та соціологічне дослідження визначити який вплив волонтерство має на становлення особистості. <strong>Виклад основного матеріалу. </strong>Тема волонтерства в Україні наразі є досить актуальною. Однозначної відповіді на питання, якими є основні мотиви волонтерства немає. Основними можна вважати альтруїстичні (бути корисним, мати змогу вирішувати важливу певну соціальну проблему, допомагати ближньому тощо) або егоїстичні мотиви (не бути самотнім, знайти нових знайомих, здобути нові навички, довести свою спроможність, отримати нагороду, бути оціненим тощо). Мотиви та форми волонтерства, переважно, змінюються. Зміни обумовлені, найчастіше, особистими переконаннями, соціальним становищем, ситуацією в місці в якому проживаєш чи взагалі в країні. Раніше волонтерство для мене асоціювалося лише з людьми, що зі скриньками збирали кошти на потреби важкохворих. Трішки пізніше (з масовим впровадженням соціальних мереж) допомога безпритульним та пораненим тваринам. Особисто мій шлях у волонтерство почався із допомоги тваринам. Маю дуже емпатичну натуру і тому з самого дитинства забирала додому покинутих кошенят та цуценят. Батьки не дозволяли мені залишати їх у нас вдома, тому я змушена була шукати їм прихисток та нишком підгодовувати дорослих безпритульних тварин. Згодом в школі почали організовувати благодійні акції для допомоги ветеринарно-реабілітаційному центру "Бім". Учні школи і я в їх числі досить активно долучалися до збору харчів та ліків для тваринок. Вже так склалось життя Українців, що з 2013 року ми живемо у країні в якій кожного дня комусь потрібна допомога. В 2014 році я прийшла до першого класу і вже з того часу ми малювали малюнки захисникам, пізніше писали листи підтримки воїнам АТО, звісно це було приурочено до певних свят, але вже тоді закладався фундамент розуміння, що допомагати можна по різному. Свідомий вибір та усвідомлення своєї допомоги це дуже важливі чинники, що формують особистість. Тож з початком повномасштабного вторгнення більша частина населення зробила свій свідомий вибір. Учнівський та педагогічний колектив ліцею теж на стоять осторонь. Вчителі подають нам гарний приклад, адже вони чергували у ліцеї в перші дні війни, де було організовано тимчасовий пункт для громадян, що вимушено покидали свої домівки і тікали від ворожої агресії. Вже з березня 2022 року учні теж почали активно долучатися до волонтерської діяльності. Ми приходили допомагали плести маскувальні сітки, робили обереги у вигляді браслетів (військові їх дуже полюбляють) та різних ангеликів. Пізніше проводили різні благодійні акції по збору макулатури, пластикових пляшок та кришечок. На виручені кошти закуповували сухі душі, спеціальні грілки, парафін для окопних свічок, матеріали для оберегів, інгредієнти для енергетичних сумішей (арахіс, родзинки, цукати) та зіп пакети для їх фасування. На сьогоднішній день основними напрямами волонтерської роботи в нашій громаді є: <ul> <li>Плетіння маскувальних сіток;</li> <li>Лузання горіхів для приготування енергетичної суміші (допомога волонтерам села);</li> <li>Виготовлення оберегів;</li> <li>Регулярні акції по збору продуктів харчування «Підтримай дух воїна»;</li> <li>Збір вторинної сировини та здача її на переробку</li> </ul> Провівши анонімне соціологічне діагностування «Волонтерство у моєму житті» я побачила результати, які мене здивували. Із 56 опитаних у віці від 9 до 62 років, 39,3% не брали участь у волонтерських заходах, з цих даних можна зробити висновок, що учні ліцею не усі розуміють, що лузаючи горіхи, плетучи сітку, виготовляючи обереги чи пренісши продукти для захисників вони вже є волонтерами, тобто відсутнє усвідомлення. Наступне питання навіює і сум, і радість водночас – сум, бо є серед опитаних 5,4 % що свідомо не хочуть брати участь у волонтерських заходах, але радує те, що це всього 3 особи з 56 і що цей відсоток досить малий. 30% опитаних не отримали задоволення від волонтерської діяльності, включаючи 10,7% яким байдуже. Порадувала відповідь на питання чи будете займатися волонтерством у майбутньому 80,4% опитаних відповіли так і лише 19,6% відповіли ні, що становить 11 з 56 опитаних. З даних соціологічного дослідження можна зробити висновок, що дехто навіть не усвідомлює, що вони займаються волонтерством. Серед опитаних досить великий відсоток, а саме 80,4% хочуть та планують далі займатися волонтерською діяльністю. <strong>Висновок. </strong>Волонтер це — людина, яка добровільно, безкорисливо та безоплатно виконує соціально важливу діяльність. Кожен волонтер володіє певним набором людський чеснот: милосердя, чуйність, емпатія, гуманність, чесність, хоробрість. Ці всі якості мають бути притаманні і лідеру, що веде за собою людей. Звісно не всі волонтери є лідерами і не всі лідери — волонтери. Та прищеплені ще змалечку навички робити добрі справи, допомагати щиро та безкорисливо обов’язково дають свої плоди в майбутньому. Дані соціологічного дослідження є цьому яскравим прикладом, адже кожен колектив це маленька модель суспільства. В навчальному закладі створені усі умови для занять волонтерством і досить високий відсоток учнів беруть активну участь у волонтерській діяльності. Тому, на мою думку, волонтерство має значну позитивну роль на становлення особистості і особливо майбутніх лідерів наших громад і всієї країни. Спільними зусиллями до перемоги!</blockquote><br>Скасувати