Регіональна інтернет-конференція

«Раціональна поведінка споживача та її аналіз»

Цитата

"Максимум". Бучанський район, Київська обл.

«Раціональна поведінка споживача та її аналіз»

 

  • Чому важливо зрозуміти поведінку споживача?

 

  • Сучасний світ є ринковим – людство робить все, аби якомога більше товарів знайшло свого покупця.
  • Аналіз поведінки споживача лежить в основі маркетингових, цінових стратегій.
  • Для нас як для споживачів корисно зрозуміти власні стимули та зовнішні ефекти, які керують вибором

 

  • Чи діє споживач у процесі вибору раціонально?

 

Одностайну відповідь досі намагаються знайти велика кількість економістів, соціологів, психологів. Вони виходять з різних припущень про поведінку споживача і факторів впливу на неї.

Хоча МакФаден досліджував поведінку споживача з економічної точки зору, у своїй новій праці «Нова наука задоволення» 2013 року, заперечує раціональність поведінки споживача. Він наголошує, що способи прийняття рішення найкраще обґрунтовані психологами, антропологами та соціологами.

 

  • Психологічні та соціологічні моделі поведінки споживача

 

  • Психологічні та соціологічні моделі відкидають припущення економістів про незалежність споживацького вибору.
  • За їхніми припущеннями, окрім об’єктивних чинників – цін, доходу -  на вибір споживача впливає ряд суб’єктивних - внутрішніх та зовнішніх чинників.

Психологічні мотиви: купівельні ефекти

 

  • ефект наслідування: ті чи інші економічні блага мають попит лише тому, що їх придбали інші покупці;
  • ефект демонстрації винятковості: споживач демонстративно купує дорогі престижні товари, які слугують для того, щоб справити враження винятковості, виявити свою платоспроможність;

 

  • ефект сноба: купівля товару здійснюється всупереч тому, чого бажають інші.

 

Змінюється й загальна модель споживання: споживачі надають перевагу товарам місцевого виробництва, товарам довготривалого використання, вводиться «міра» у споживанні, тобто виважене ставлення до придбання нових речей та використання вже вживаних речей. Відбувається гуманізація споживацтва, коли ставлення до людини визначається її якостями, а не придбаними речами.

Висновки:

  1. Споживач діє раціонально тільки у момент прийняття рішення та споживання даного блага, тобто тільки у момент часу під дією як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників. 
  2. Тільки комплексний аналіз поведінки споживача і як економічного суб’єкта, і як особистості може спрогнозувати його вибір та дати відповідь на головні питання економічної науки «Що? Як? Для кого? виробляти»

 

Роботу виконала:

Бондаренко Софія, учениця 11-А класу

Ліцею№1 Гостомельської селищної ради

Команда «Максимум»

Керівник: Шпильковська О.О.

 


До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.