«Раціональна поведінка споживача та її аналіз»
Цитата з Гість від 16 Квітня, 2024, 11:43 am"Максимум". Бучанський район, Київська обл.
«Раціональна поведінка споживача та її аналіз»
- Чому важливо зрозуміти поведінку споживача?
- Сучасний світ є ринковим – людство робить все, аби якомога більше товарів знайшло свого покупця.
- Аналіз поведінки споживача лежить в основі маркетингових, цінових стратегій.
- Для нас як для споживачів корисно зрозуміти власні стимули та зовнішні ефекти, які керують вибором
- Чи діє споживач у процесі вибору раціонально?
Одностайну відповідь досі намагаються знайти велика кількість економістів, соціологів, психологів. Вони виходять з різних припущень про поведінку споживача і факторів впливу на неї.
Хоча МакФаден досліджував поведінку споживача з економічної точки зору, у своїй новій праці «Нова наука задоволення» 2013 року, заперечує раціональність поведінки споживача. Він наголошує, що способи прийняття рішення найкраще обґрунтовані психологами, антропологами та соціологами.
- Психологічні та соціологічні моделі поведінки споживача
- Психологічні та соціологічні моделі відкидають припущення економістів про незалежність споживацького вибору.
- За їхніми припущеннями, окрім об’єктивних чинників – цін, доходу - на вибір споживача впливає ряд суб’єктивних - внутрішніх та зовнішніх чинників.
Психологічні мотиви: купівельні ефекти
- ефект наслідування: ті чи інші економічні блага мають попит лише тому, що їх придбали інші покупці;
- ефект демонстрації винятковості: споживач демонстративно купує дорогі престижні товари, які слугують для того, щоб справити враження винятковості, виявити свою платоспроможність;
- ефект сноба: купівля товару здійснюється всупереч тому, чого бажають інші.
Змінюється й загальна модель споживання: споживачі надають перевагу товарам місцевого виробництва, товарам довготривалого використання, вводиться «міра» у споживанні, тобто виважене ставлення до придбання нових речей та використання вже вживаних речей. Відбувається гуманізація споживацтва, коли ставлення до людини визначається її якостями, а не придбаними речами.
Висновки:
- Споживач діє раціонально тільки у момент прийняття рішення та споживання даного блага, тобто тільки у момент часу під дією як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників.
- Тільки комплексний аналіз поведінки споживача і як економічного суб’єкта, і як особистості може спрогнозувати його вибір та дати відповідь на головні питання економічної науки «Що? Як? Для кого? виробляти»
Роботу виконала:
Бондаренко Софія, учениця 11-А класу
Ліцею№1 Гостомельської селищної ради
Команда «Максимум»
Керівник: Шпильковська О.О.
"Максимум". Бучанський район, Київська обл.
«Раціональна поведінка споживача та її аналіз»
- Чому важливо зрозуміти поведінку споживача?
- Сучасний світ є ринковим – людство робить все, аби якомога більше товарів знайшло свого покупця.
- Аналіз поведінки споживача лежить в основі маркетингових, цінових стратегій.
- Для нас як для споживачів корисно зрозуміти власні стимули та зовнішні ефекти, які керують вибором
- Чи діє споживач у процесі вибору раціонально?
Одностайну відповідь досі намагаються знайти велика кількість економістів, соціологів, психологів. Вони виходять з різних припущень про поведінку споживача і факторів впливу на неї.
Хоча МакФаден досліджував поведінку споживача з економічної точки зору, у своїй новій праці «Нова наука задоволення» 2013 року, заперечує раціональність поведінки споживача. Він наголошує, що способи прийняття рішення найкраще обґрунтовані психологами, антропологами та соціологами.
- Психологічні та соціологічні моделі поведінки споживача
- Психологічні та соціологічні моделі відкидають припущення економістів про незалежність споживацького вибору.
- За їхніми припущеннями, окрім об’єктивних чинників – цін, доходу - на вибір споживача впливає ряд суб’єктивних - внутрішніх та зовнішніх чинників.
Психологічні мотиви: купівельні ефекти
- ефект наслідування: ті чи інші економічні блага мають попит лише тому, що їх придбали інші покупці;
- ефект демонстрації винятковості: споживач демонстративно купує дорогі престижні товари, які слугують для того, щоб справити враження винятковості, виявити свою платоспроможність;
- ефект сноба: купівля товару здійснюється всупереч тому, чого бажають інші.
Змінюється й загальна модель споживання: споживачі надають перевагу товарам місцевого виробництва, товарам довготривалого використання, вводиться «міра» у споживанні, тобто виважене ставлення до придбання нових речей та використання вже вживаних речей. Відбувається гуманізація споживацтва, коли ставлення до людини визначається її якостями, а не придбаними речами.
Висновки:
- Споживач діє раціонально тільки у момент прийняття рішення та споживання даного блага, тобто тільки у момент часу під дією як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників.
- Тільки комплексний аналіз поведінки споживача і як економічного суб’єкта, і як особистості може спрогнозувати його вибір та дати відповідь на головні питання економічної науки «Що? Як? Для кого? виробляти»
Роботу виконала:
Бондаренко Софія, учениця 11-А класу
Ліцею№1 Гостомельської селищної ради
Команда «Максимум»
Керівник: Шпильковська О.О.
До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.