Регіональна інтернет-конференція

політика відповідального споживання

Цитата

"Креатив". Маловисківський міський ПД

РАЦІОНАЛЬНЕ СПОЖИВАННЯ 

У сучасному ритмі життя більшість вчинків люди здійснюють за звичкою, використовуючи для цього одні й ті самі засоби, прагнучи отримати миттєву вигоду і скоріше перемикнутися на чергове важливе завдання. Це не добре, і не погано — це факт.

ХТО ТАКИЙ СВІДОМИЙ ПОКУПЕЦЬ 

Екоактивіст, зожник чи просто частий гість секонд-хендів? Правильна відповідь: усі разом. Насправді робить покупки вдумливо той, хто усвідомлює свої первинні потреби і співвідносить їх із потребами інших. Крім хайпа, свідомим може стати будь-хто з нас. Усвідомлений підхід до всього, що купується, використовується і викидається, може змінити на краще приватне життя сучасного городянина і стан планети загалом. А в довгостроковій перспективі — заощадити цілий статок, замінивши кількість покупок їхньою якістю.

БОЛІ РАЦІОНАЛЬНОГО СПОЖИВАЧА

Найчастіше свідомі покупці керуються принципами збереження Землі для майбутніх поколінь, намагаючись мінімізувати кількість виробничого сміття, зберегти природні ресурси шляхом знаходження та використання альтернативних та інших екологічно орієнтованих ініціатив. У побутових масштабах це може означати скорочення кількості використовуваних поліетиленових пакетів, пластикових стаканів і трубочок, сортування відходів і відмову від усього непотрібного. Концепція мінімалізму, повторного використання та перероблювання матеріалів — ось неповний список турбот усвідомленого покупця. 

ЩО БОЛИТЬ У БРЕНДІВ

Концепція раціонального споживання знаходить великий відгук саме у покоління Z, яке має найбільший купівельний потенціал. Її прихильники та економісти кажуть: у промисловості немає вибору, їй справді доведеться змінюватися слідом за звичками молоді. Карл-Йохан Перссон керує компанією H&M протягом 10 років. Він занепокоєний тим, що рух із «припинення виробництва і споживання» з кожним роком набирає обертів. Споживчий тренд буквально диктує відмову від покупок, а в мережі дедалі частіше з'являються челенджі на кшталт #рікбезпокупок. Така тенденція і справді ризикує залишити бренди без великої частки ринку і мільйонів прибутку.

ГЛОСАРІЙ 

Принцип раціонального використання ресурсів, спрямований на скорочення відходів і перероблювання сміття для повторного використання у виробництві.

Slow living — з англійської «розмірене життя». Філософія уповільнення з метою замислитися, подбати про себе і ближнього наперед. Це, наприклад, повернення до повільного, усвідомленого харчування на противагу фастфуду.

 ‍

Консьюмеризм — марнотратне споживацтво, тобто своєрідна залежність від захаращення простору виробленими предметами.

 

Ресайклінг — створення нового виробу шляхом перероблення старих матеріалів.

 

Апсайклінг — нове життя старих речей без хімічної обробки.

УСВІДОМЛЕНІ ПОКУПКИ ТА МАРКЕТИНГ

Усвідомлене споживання, як і будь-який інший феномен, оповите цілою павутиною сумнівів і стереотипів. Одні з них не мають нічого спільного з об'єктивною реальністю, в інших — є частка правди. Ось найпоширеніші:

 

«Розумне споживання — це дорого»

«Уся ця усвідомленість — просто хайп і не більше»

«До чого мені це все?»

 

Розвінчати ці міфи й звертатися до правди, що шокує — ось, що дійсно потрібно брендам.

РОБИ РАЗ: УСВІДОМЛЕНЕ СПОЖИВАННЯ — ДОСТУПНО КОЖНОМУ

«40% сімейного бюджету можна зберегти лише завдяки усвідомленому споживанню.

 

 


До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.