Регіональна інтернет-конференція

модель раціонального споживання

Цитата

команда "Youth for ecology". Кам'янець-Подільськ

Катерина: Добрий день, вельмишановне журі та учасники фестивалю! Ми представляємо,  команду «Youth for ecology» Кам’янець-Подільського осередку  Всеукраїнської дитячої спілки «Екологічна варта», позашкільного навчально-виховного об’єднання. З темою: «Модель раціонального споживання» в номінації «Громадська думка». Я, Макарчук Катерина.

 Влад: Лівіцький Влад.

 Катерина: сучасному етапі розвитку, людство використовує таку кількість ресурсів, що для подальшого існування в найближчому майбутньому нам потрібно 2,6 такої планети як наша Земля.

  Влад: Споживач - це людина (фізична особа), яка купує, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити товари (роботи, послуги) для власних побутових потреб.

 Катерина: Існує низка факторів, що можуть змушувати людей купувати більше:

 Влад: Маркетингові впливи:.

Катерина: Споживче середовище: 

Влад: Соціальний тиск і тренди: 

Катерина: Емоційні фактори:

Влад:  Звички і психологія споживання:

 Катерина: Економічні чинники.

Влад: Зручність та доступність: 

 Катерина: Ці фактори можуть поєднуватися і діяти разом, створюючи потужний стимул для споживання та збільшення обсягів покупок.

 Влад: Потреба — це прояв необхідності мати певні блага, бажання володіти ними, відчуття недостатку, якщо бажання залишається незадоволеним. Людині потрібно багато чого, щоб задовольняти свої потреби. Розвиток потреб відбувається разом із розвитком людини. У сучасному суспільстві недостатньо задовольнити потреби в їжі, помешканні, одязі. Дедалі більшого значення набуває задоволення духовних, культурних та освітніх потреб. 

 

   Катерина: Раціональне використання матеріальних ресурсів - це якісна характеристика їх споживання на розумному рівні. Отже «раціонально використовувати» - це так витрачати матеріальні ресурси, щоб вироблені витрати забезпечили б максимальний результат

 Влад: Правила усвідомленого споживача, або Як не образити себе і природу (на прикладі    вибору одягу):

Катерина: Не бійся вантажних магазинів і секонд-хендів. 

Влад: Віддавай речі на переробку, даруй друзям або продавай. 

Катерина: Не роби емоційні покупки. 

Влад: Купуй якісний одяг. 

Катерина: Вибирай cruelty free одяг (рух за права тварин), роблячи ставку на бренди, котрі не шкодять фауні.

 Влад: Які є кроки до розумного споживання?

 Катерина:  Дружній до природи стиль життя - це розумне використання      ресурсів,  що забезпечує сталий розвиток людства.

  Влад: Перший крок до цього - зменшення кількості непотрібних покупок, адже виробляється те, що купується.Отже, непотрібного товару вироблятимуть менше - і негативний вплив на природу знизиться, а кількість відходів скоротиться. На цьому шляху нам, звісно, дуже заважає реклама, що примушує купувати, купувати... Часто-густо реклама підштовхує купувати зовсім не потрібні речі, маніпулює нами.

 Катерина: Другий крок до сталого розвитку - правильний вибір товарів при купівлі. Адже є товари, що зберігають енергію, потребують її менше, бо енергоощадливі, слугують довше. Є товари, які можна повторно використати в іншій якості. Навіть упаковка може слугувати для зберігання дитячих іграшок, сипучих продуктів, вирощування розсади тощо. А все непотрібне можна здавати на переробку.

 Влад: Сталий розвиток - розвиток, що дозволяє задовольнити потреби сучасного покоління без шкоди для майбутніх поколінь. Сталий розвиток передбачає вирівнювання рівня якості життя населення різних країн та його подальше зростання. 

 Катерина: Прагнучи сталого розвитку, люди намагаються бути розумними покупцями. Наприклад, у багатьох країнах в останні дні листопада проводиться День без покупок. Це свято «неспоживання» придумав канадець Тед Дейв ще 1992 року. Цього дня різко зменшується кількість реклами, закриваються деякі магазини. У газетах і журналах з'являються прохання поміркувати про те, що відбувається на планеті, вирішити, чи потрібно купувати стільки речей. Активісти цього руху проводять різні акції: десь оголошують «безпокупочні зони», а десь посеред торгових рядів ставлять шезлонги, щоб люди відпочивали від споживацької метушні.

Разом: Дякую за увагу !

 


До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.