Наші права в наших руках
Цитата з Гість від 15 Листопада, 2021, 2:01 pmТвердоступ Олександр, депутат
парламенту дітей міста Кропивницького,
президент учнівського самоврядування НВО N6
Почну з того, що Організація Об’єднаних Націй у Конвенції «Про права
дитини» проголосила, що діти мають право на особливий захист, турботу і
допомогу, і що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує
спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист, як
до, так і після народження.
Наші права захищені державою Україна. Народившись, дитина отримує
право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх
батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я
дитини може бути відкрито рахунок у банку.
Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла. Трьохрічний
громадянин має право відвідувати дитячий садок. Шестирічний громадянин
має право: відвідувати школу; самостійно заключати дрібні побутові угоди.
Десятирічний громадянин: дає згоду на зміну свого імені та прізвища;
дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або
відновлення батьківських прав своїх батьків; висловлює свою думку про те, з
ким із його батьків, після розірвання шлюбу, він хотів би жити; має право
бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду;
може вступати в дитячі суспільні об’єднання.
Чотирнадцятирічний громадянин: може вибирати місце проживання (за
згодою батьків); має право за згодою батьків укладати будь-які угоди; має
право самостійно разпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;
здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальноїдіяльності; може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо
склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність);
допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4
годин у день); має право вимагати відміни усиновлення; може навчатися
водінню мотоцикла; має право управляти велосипедом під час руху
дорогами; несе карну відповідальність за деякі злочини; несе майнову
відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду.
П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24
годинний робочий тиждень).
Шістнадцятирічний громадянин має право: отримати паспорт; взяти
шлюб при наявності поважних причин; управляти мопедом при їзді по
дорогах; навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності
інструктора; заключати трудовий договір (контракт), робочий тиждень не
повинен перебільшувати 36 годин; підлягає адміністративній та карній
відповідальності за правопорушення.
Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на
військовий облік (видається приписне свідоцтво).
У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та
накладає на себе будь-які обов’язки.
Права учнів нашій школі прописані у Статуті. Правова тема актуальна,
оскільки у наш час потрібно знати свої права і права інших людей.
Представники шкільного парламенту працюють разом з адміністрацією
закладу щодо збереження прав учнівської молоді.
Учні нашої школи добре обізнані в своїх правах, оскільки адміністрація
школи та представники учнівського самоврядування досить часто
спілкуються з представниками управління юстиції.
Коли шкільний парламент створює свої проєкти, ми завжди радимося з
спеціалістами правової сфери, наприклад: зараз ми займаємося проєктом
щодо велопарковки у нашій школі. За допомогою звернулися саме додепутатів нашого району, щоб вони представляли наші інтереси в міській
адміністрації.
Саме співпраця у вирішенні правових питань допомагає нам робити
менше помилок.
Головне завдання нашого самоврядування це робити шкільне життя
цікавим для учнів, в той же час, ми не повинні забувати про нашу головну
мету у школі, а саме навчатися. Як учні ми повинні пам’ятати, що нам дано
право на навчання і це право забезпечує держава.
Учні нашої школи вміють дуже добре аналізувати різні ситуації. Це
робити їм допомагає участь у правових тренінгах, які організовують і
проводять саме представники учнівського самоврядування.
Також важливим нюансом є те, що ми маємо професійного вчителя з
правознавства, який запропонував провести та допоміг з організацією
тренінгу для учнів середньої школи.
Я, як голова учнівського парламенту, можу стверджувати, ми можемо
аналізувати проблеми щодо прав дітей, які з’являються в нашому закладі та
швидко їх вирішувати, а це – показує нашу здатність аналізувати та
комунікувати, поважати права інших людей та не порушувати їх.
Завдяки навичкам, які ми отримуємо в процесі навчання, ми
домовляємося з нашими старшими партнерами: вчителями, батьками,
громадськими діячами та депутатами. Наші менш глобальні проєкти
пов’язані з правами дітей, оскільки ми самі маємо змінювати наше шкільне
життя за вимогами концепції Нової української школи.
Підсумую, набуті знання під час навчання в школі допоможуть нам в
подальшій реалізації себе в дорослому житті.
Твердоступ Олександр, депутат
парламенту дітей міста Кропивницького,
президент учнівського самоврядування НВО N6
Почну з того, що Організація Об’єднаних Націй у Конвенції «Про права
дитини» проголосила, що діти мають право на особливий захист, турботу і
допомогу, і що дитина, внаслідок її фізичної і розумової незрілості, потребує
спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист, як
до, так і після народження.
Наші права захищені державою Україна. Народившись, дитина отримує
право на громадянство, має право жити і виховуватися у сім’ї, знати своїх
батьків, отримувати від них захист своїх прав і законних інтересів. На ім’я
дитини може бути відкрито рахунок у банку.
Півторарічний громадянин має право відвідувати ясла. Трьохрічний
громадянин має право відвідувати дитячий садок. Шестирічний громадянин
має право: відвідувати школу; самостійно заключати дрібні побутові угоди.
Десятирічний громадянин: дає згоду на зміну свого імені та прізвища;
дає згоду на своє всиновлення або передачу в прийомну родину, або
відновлення батьківських прав своїх батьків; висловлює свою думку про те, з
ким із його батьків, після розірвання шлюбу, він хотів би жити; має право
бути заслуханим у ході будь-якого судового або адміністративного розгляду;
може вступати в дитячі суспільні об’єднання.
Чотирнадцятирічний громадянин: може вибирати місце проживання (за
згодою батьків); має право за згодою батьків укладати будь-які угоди; має
право самостійно разпоряджатися своїм доходом, зарплатою, стипендією;
здійснювати свої авторські права, як результат своєї інтелектуальної
діяльності; може отримати дозвіл взяти шлюб у вигляді виключення, якщо
склалися особливі обставини (при цьому наступає повна дієздатність);
допускається вступ на роботу з дозволу батьків (на легку працю не більше 4
годин у день); має право вимагати відміни усиновлення; може навчатися
водінню мотоцикла; має право управляти велосипедом під час руху
дорогами; несе карну відповідальність за деякі злочини; несе майнову
відповідальність по укладених угодах, а також за заподіяну майнову шкоду.
П’ятнадцятирічний громадянин має право вступу на роботу (24
годинний робочий тиждень).
Шістнадцятирічний громадянин має право: отримати паспорт; взяти
шлюб при наявності поважних причин; управляти мопедом при їзді по
дорогах; навчатися водінню автомобіля на дорогах в присутності
інструктора; заключати трудовий договір (контракт), робочий тиждень не
повинен перебільшувати 36 годин; підлягає адміністративній та карній
відповідальності за правопорушення.
Сімнадцятирічний громадянин підлягає початковому ставленню на
військовий облік (видається приписне свідоцтво).
У 18 років настає повна дієздатність громадянина. Отримує всі права та
накладає на себе будь-які обов’язки.
Права учнів нашій школі прописані у Статуті. Правова тема актуальна,
оскільки у наш час потрібно знати свої права і права інших людей.
Представники шкільного парламенту працюють разом з адміністрацією
закладу щодо збереження прав учнівської молоді.
Учні нашої школи добре обізнані в своїх правах, оскільки адміністрація
школи та представники учнівського самоврядування досить часто
спілкуються з представниками управління юстиції.
Коли шкільний парламент створює свої проєкти, ми завжди радимося з
спеціалістами правової сфери, наприклад: зараз ми займаємося проєктом
щодо велопарковки у нашій школі. За допомогою звернулися саме до
депутатів нашого району, щоб вони представляли наші інтереси в міській
адміністрації.
Саме співпраця у вирішенні правових питань допомагає нам робити
менше помилок.
Головне завдання нашого самоврядування це робити шкільне життя
цікавим для учнів, в той же час, ми не повинні забувати про нашу головну
мету у школі, а саме навчатися. Як учні ми повинні пам’ятати, що нам дано
право на навчання і це право забезпечує держава.
Учні нашої школи вміють дуже добре аналізувати різні ситуації. Це
робити їм допомагає участь у правових тренінгах, які організовують і
проводять саме представники учнівського самоврядування.
Також важливим нюансом є те, що ми маємо професійного вчителя з
правознавства, який запропонував провести та допоміг з організацією
тренінгу для учнів середньої школи.
Я, як голова учнівського парламенту, можу стверджувати, ми можемо
аналізувати проблеми щодо прав дітей, які з’являються в нашому закладі та
швидко їх вирішувати, а це – показує нашу здатність аналізувати та
комунікувати, поважати права інших людей та не порушувати їх.
Завдяки навичкам, які ми отримуємо в процесі навчання, ми
домовляємося з нашими старшими партнерами: вчителями, батьками,
громадськими діячами та депутатами. Наші менш глобальні проєкти
пов’язані з правами дітей, оскільки ми самі маємо змінювати наше шкільне
життя за вимогами концепції Нової української школи.
Підсумую, набуті знання під час навчання в школі допоможуть нам в
подальшій реалізації себе в дорослому житті.
До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.