ОСВІТА У ПОЛЬЩІ
Цитата з sancho_admin від 12 Травня, 2020, 1:47 pmАртем Маламура
Євроклуб «ШАНС»Керівник гуртка:
Бонк Алла Володимирівна
A co po czyjej wielkości, jak nie ma w głowie mądrości –
Що там чиєсь велич, коли немає розуму
Освіта-дуже важлива частина в польській культурі. Так що давайте поговоримо про це трішечки глибше.
Обов'язкова освіта в Польщі починається у віці п'яти або шести років, згідно Реформам 1999 року, починаючи з «0» (нульового) класу дитячого садка (польської предшкільної, буквально дошкільної) і з віку шести-семи років 1-го класу початкової школи (польської школи подставовой). Обов'язкова освіта триває 9 років. Після перших 6 років початкової освіти учні надходять в гімназію на 3 роки (неповну середню освіту), а в кінці здають ще один обов'язковий іспит.
Міністерство національної освіти Польщі довело, що при королі Станіславі Августі Понятовським в 1773 році в Польщі існувало перше міністерство освіти в світі, і ці традиції продовжуються до цих пір. Міжнародна програма з оцінки освітніх досягнень учнів у 2012 році оцінила досягнення, зроблені польською освітою в області математики, техніки і грамотності; число найвищих показників збільшилася з 2003 року, в той час як кількість низьких показників знову знизилася. Згідно з рейтингом компанії Economist Intelligence Unit для Pearson в 2014 році, польську освіту оцінено як 4-е краще місце в Європі і 10-е краще в світі.Початкова школа розділена на 2 цикли по 3 роки. Середня школа включає в себе нижчий щабель середньої освіти і завершує базову освіту. Вона триває 3 роки. Досліджувані предмети: польська мова, історія, громадянська освіта, дві іноземні мови, математика, фізика і астрономія, хімія, біологія, географія, живопис/музика, технологія, інформаційні технології, фізичне навчання, релігієзнавство або етика.
Надалі для вищої середньої освіти є кілька альтернатив, найбільш поширеними з них є три роки в ліцеї і чотири роки в технікумі. Обидва закінчуються іспитом на зрілість (іспит на атестат зрілості, досить аналогічний до французького іспиту на бакалаврат), і може супроводжуватися декількома формами вищої освіти, приводячи до бакалавра: бакалавр першого типу (ВА licencjat) або бакалавр другого типу (BSc inzynier) (Польський Болонський процес, перший цикл кваліфікації), Майстер: магістр (Польський Болонський процес, другий цикл кваліфікації) і врешті-решт Кандидат: доктор (Польський Болонський процес, третій цикл кваліфікації). Система освіти в Польщі допускає 22 роки постійного і безперервного навчання.Вища освіта в Польщі відповідно до Закону від 27 липня 2005 року «Про вищу освіту» ділиться на бакалаврат (перший ступінь, перший цикл освіти) і магістратуру (другий цикл освіти). Навчання в магістратурі в цілому (разом з проходженням програм бакалаврату) має тривати 5-6 років. Після завершення магістратури магістри можуть продовжити навчання в докторантурі. Захист дисертації на цьому рівні знаменується присвоєнням ступеня доктора філософії (PhD). Після цього доктор може пройти процедуру габілітації на здобуття наукового ступеня Doctor Habilitat.
У Польщі існує 457 навчальних закладів. У їх числі 131 державний виш і 326 недержавних. Всього в Польщі навчаються приблизно 2 мільйони студентів, є 43 університети. З них 41 державний (18 класичних, 23 технічних і профільних), 1 недержавний, 2 університети Католицької церкви.Цілі сталого розвитку: освіта
Далі для кращого розуміння ситуації буде наведено цілі відносно освіти.
1. До 2030 року забезпечити, щоб всі дівчатка і хлопчики завершували здобуття безкоштовної, рівноправної і якісної початкової та середньої освіти, що дозволяє домогтися затребуваних і ефективних результатів навчання.
2. До 2030 року забезпечити всім дівчаткам і хлопчикам доступ до якісних систем розвитку, догляду та дошкільного навчання дітей молодшого віку, щоб вони були готові до здобуття початкової освіти.
3. До 2030 року забезпечити для всіх жінок і чоловіків рівний доступ до недорогої та якісної професійно-технічної та вищої освіти, у тому числі університетської освіти.
4. До 2030 року істотно збільшити число молодих і дорослих людей, які володіють затребуваними навичками, у тому числі професійно-технічними навичками, для працевлаштування, отримання гідної роботи та занять підприємницькою діяльністю.
5. До 2030 року ліквідувати гендерну нерівність у сфері освіти і забезпечити рівний доступ до освіти та професійно-технічної підготовки всіх рівнів для уразливих груп населення, у тому числі інвалідів, представників корінних народів і дітей, які перебувають в уразливому становищі.
6. До 2030 року забезпечити, щоб всі молоді люди і значна частка дорослого населення, як чоловіків, так і жінок, вміли читати, писати і рахувати.
7. До 2030 року забезпечити, щоб усі учні здобували знання і навички, необхідні для сприяння сталому розвитку, у тому числі шляхом навчання з питань сталого розвитку та сталого способу життя, прав людини, гендерної рівності, пропаганди культури миру та ненасильства, громадянства світу й усвідомлення цінності культурного різноманіття і вкладу культури в сталий розвиток.
8. Створювати й удосконалювати навчальні заклади, що враховують інтереси дітей, особливі потреби інвалідів і гендерні аспекти, та забезпечити безпечне, вільне від насильства і соціальних бар’єрів та ефективне середовище навчання для всіх.
9. До 2020 року значно збільшити в усьому світі кількість стипендій, які надаються країнам, що розвиваються, особливо найменш розвиненим країнам, малим острівним державам, що розвиваються, й африканським країнам, для здобуття вищої освіти, включаючи професійно-технічну освіту і навчання з питань інформаційно-комунікаційних технологій, технічні, інженерні та наукові програми, у розвинених країнах та інших країнах, що розвиваються.
10. До 2030 року значно збільшити кількість кваліфікованих учителів, у тому числі шляхом міжнародного співробітництва у підготовці вчителів у країнах, що розвиваються, особливо в найменш розвинених країнах і малих острівних державах, що розвиваються.
Досягнення всебічної якісної освіти для всіх іще раз підтверджує думку про те, що освіта є одним із найпотужніших і перевірених засобів сталого розвитку. Ця мета гарантує отримання безкоштовної початкової та середньої освіти всіма дівчатками і хлопчиками до 2030 року. Вона також спрямована на забезпечення рівноправного доступу до недорогого професійного навчання, ліквідації гендерних і матеріальних розбіжностей і забезпечення загального доступу до якісної вищої освіти. Щодо даного питання Польща підійшла з усією строгістю. Виділення величезної кількості грошей на будівництво навчальних закладів та підвищень кваліфікації вчителів. Також Польща спонсорує деякі проекти пов'язані з освітою в Африці, Азії і західної України.Mądrej głowie dość dwie słowie –
Мудрій голові досить два словаВикористані джерела:
http://vsetutpl.com/ru/polskye-poslovytsy
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Образование_в_Польше
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Польща
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Цілі_сталого_розвитку
Артем Маламура
Євроклуб «ШАНС»
Керівник гуртка:
Бонк Алла Володимирівна
A co po czyjej wielkości, jak nie ma w głowie mądrości –
Що там чиєсь велич, коли немає розуму
Освіта-дуже важлива частина в польській культурі. Так що давайте поговоримо про це трішечки глибше.
Обов'язкова освіта в Польщі починається у віці п'яти або шести років, згідно Реформам 1999 року, починаючи з «0» (нульового) класу дитячого садка (польської предшкільної, буквально дошкільної) і з віку шести-семи років 1-го класу початкової школи (польської школи подставовой). Обов'язкова освіта триває 9 років. Після перших 6 років початкової освіти учні надходять в гімназію на 3 роки (неповну середню освіту), а в кінці здають ще один обов'язковий іспит.
Міністерство національної освіти Польщі довело, що при королі Станіславі Августі Понятовським в 1773 році в Польщі існувало перше міністерство освіти в світі, і ці традиції продовжуються до цих пір. Міжнародна програма з оцінки освітніх досягнень учнів у 2012 році оцінила досягнення, зроблені польською освітою в області математики, техніки і грамотності; число найвищих показників збільшилася з 2003 року, в той час як кількість низьких показників знову знизилася. Згідно з рейтингом компанії Economist Intelligence Unit для Pearson в 2014 році, польську освіту оцінено як 4-е краще місце в Європі і 10-е краще в світі.
Початкова школа розділена на 2 цикли по 3 роки. Середня школа включає в себе нижчий щабель середньої освіти і завершує базову освіту. Вона триває 3 роки. Досліджувані предмети: польська мова, історія, громадянська освіта, дві іноземні мови, математика, фізика і астрономія, хімія, біологія, географія, живопис/музика, технологія, інформаційні технології, фізичне навчання, релігієзнавство або етика.
Надалі для вищої середньої освіти є кілька альтернатив, найбільш поширеними з них є три роки в ліцеї і чотири роки в технікумі. Обидва закінчуються іспитом на зрілість (іспит на атестат зрілості, досить аналогічний до французького іспиту на бакалаврат), і може супроводжуватися декількома формами вищої освіти, приводячи до бакалавра: бакалавр першого типу (ВА licencjat) або бакалавр другого типу (BSc inzynier) (Польський Болонський процес, перший цикл кваліфікації), Майстер: магістр (Польський Болонський процес, другий цикл кваліфікації) і врешті-решт Кандидат: доктор (Польський Болонський процес, третій цикл кваліфікації). Система освіти в Польщі допускає 22 роки постійного і безперервного навчання.
Вища освіта в Польщі відповідно до Закону від 27 липня 2005 року «Про вищу освіту» ділиться на бакалаврат (перший ступінь, перший цикл освіти) і магістратуру (другий цикл освіти). Навчання в магістратурі в цілому (разом з проходженням програм бакалаврату) має тривати 5-6 років. Після завершення магістратури магістри можуть продовжити навчання в докторантурі. Захист дисертації на цьому рівні знаменується присвоєнням ступеня доктора філософії (PhD). Після цього доктор може пройти процедуру габілітації на здобуття наукового ступеня Doctor Habilitat.
У Польщі існує 457 навчальних закладів. У їх числі 131 державний виш і 326 недержавних. Всього в Польщі навчаються приблизно 2 мільйони студентів, є 43 університети. З них 41 державний (18 класичних, 23 технічних і профільних), 1 недержавний, 2 університети Католицької церкви.
Цілі сталого розвитку: освіта
Далі для кращого розуміння ситуації буде наведено цілі відносно освіти.
1. До 2030 року забезпечити, щоб всі дівчатка і хлопчики завершували здобуття безкоштовної, рівноправної і якісної початкової та середньої освіти, що дозволяє домогтися затребуваних і ефективних результатів навчання.
2. До 2030 року забезпечити всім дівчаткам і хлопчикам доступ до якісних систем розвитку, догляду та дошкільного навчання дітей молодшого віку, щоб вони були готові до здобуття початкової освіти.
3. До 2030 року забезпечити для всіх жінок і чоловіків рівний доступ до недорогої та якісної професійно-технічної та вищої освіти, у тому числі університетської освіти.
4. До 2030 року істотно збільшити число молодих і дорослих людей, які володіють затребуваними навичками, у тому числі професійно-технічними навичками, для працевлаштування, отримання гідної роботи та занять підприємницькою діяльністю.
5. До 2030 року ліквідувати гендерну нерівність у сфері освіти і забезпечити рівний доступ до освіти та професійно-технічної підготовки всіх рівнів для уразливих груп населення, у тому числі інвалідів, представників корінних народів і дітей, які перебувають в уразливому становищі.
6. До 2030 року забезпечити, щоб всі молоді люди і значна частка дорослого населення, як чоловіків, так і жінок, вміли читати, писати і рахувати.
7. До 2030 року забезпечити, щоб усі учні здобували знання і навички, необхідні для сприяння сталому розвитку, у тому числі шляхом навчання з питань сталого розвитку та сталого способу життя, прав людини, гендерної рівності, пропаганди культури миру та ненасильства, громадянства світу й усвідомлення цінності культурного різноманіття і вкладу культури в сталий розвиток.
8. Створювати й удосконалювати навчальні заклади, що враховують інтереси дітей, особливі потреби інвалідів і гендерні аспекти, та забезпечити безпечне, вільне від насильства і соціальних бар’єрів та ефективне середовище навчання для всіх.
9. До 2020 року значно збільшити в усьому світі кількість стипендій, які надаються країнам, що розвиваються, особливо найменш розвиненим країнам, малим острівним державам, що розвиваються, й африканським країнам, для здобуття вищої освіти, включаючи професійно-технічну освіту і навчання з питань інформаційно-комунікаційних технологій, технічні, інженерні та наукові програми, у розвинених країнах та інших країнах, що розвиваються.
10. До 2030 року значно збільшити кількість кваліфікованих учителів, у тому числі шляхом міжнародного співробітництва у підготовці вчителів у країнах, що розвиваються, особливо в найменш розвинених країнах і малих острівних державах, що розвиваються.
Досягнення всебічної якісної освіти для всіх іще раз підтверджує думку про те, що освіта є одним із найпотужніших і перевірених засобів сталого розвитку. Ця мета гарантує отримання безкоштовної початкової та середньої освіти всіма дівчатками і хлопчиками до 2030 року. Вона також спрямована на забезпечення рівноправного доступу до недорогого професійного навчання, ліквідації гендерних і матеріальних розбіжностей і забезпечення загального доступу до якісної вищої освіти. Щодо даного питання Польща підійшла з усією строгістю. Виділення величезної кількості грошей на будівництво навчальних закладів та підвищень кваліфікації вчителів. Також Польща спонсорує деякі проекти пов'язані з освітою в Африці, Азії і західної України.
Mądrej głowie dość dwie słowie –
Мудрій голові досить два слова
Використані джерела:
http://vsetutpl.com/ru/polskye-poslovytsy
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Образование_в_Польше
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Польща
https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Цілі_сталого_розвитку
До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.