Регіональна інтернет-конференція

Перші кроки участі учнівської молоді у житті громади

Цитата

Наталія Дементьєва,
координатор парламенту дітей
Петрівської ТГ

Науковою думкою та практичними діями громадянського суспільства,
що розвивається, доведено, що участь підлітків та молоді у процесі
прийняття рішень і потрібна, і важлива. Важлива в першу чергу як для самої
молодої людини, так і для всієї громади. Принцип «усе для молоді разом з
молоддю» починає входити в життя громад.
Рівень та міра участі молоді у вирішенні власних проблем та проблем
однолітків, мешканців свого населеного пункту, в громадському житті, а
також в обговоренні соціальних, економічних чи політичних питань різного
рівня, визначається в залежності від компетентності, досвідченості та
відповідальності кожної молодої людини. А отримати перший такий досвід
можна в органах учнівського самоврядування, зокрема в роботі парламенту
дітей.
Перші кроки участі членів парламенту дітей у прийнятті рішень були
розпочаті ще до проведення адміністративної реформи. Таким прикладом
може стати відстоювання членами Петрівського РПД права ходити до школи
у звичайному одязі замість шкільної форми, коли її намагалися запровадити
рішенням відділу освіти.
Ще одним кроком було звернення Петрівського РПД до органів
місцевого самоврядування з проханням вирішити питання безпритульних
тварин, які становили певну загрозу дітям, які йдуть до школи. Члени
парламенту запропонували створення притулку для таких тварин та свою
посильну допомогу(волонтерство). На що отримали офіційну відповідь, що
утримання однієї тварини в притулку дорожче ніж утримання одного хворого
у лікарні, тому притулок нерентабельний. Та згодом проблему почали
вирішувати шляхом стерилізації безпритульних тварин.
На жаль, ще одне звернення юних депутатів не було вирішене, так як
проблема, порушена у зверненні, мала вирішитися на законодавчому рівні у
межах держави. А проблема, яка хвилювала членів парламенту, полягала у
вільному продажі енергетичних напоїв неповнолітнім та містила прохання
заборонити усім торгівельним точкам їх продавати дітям.

Досвід практичної участі у житті громади стало залучення членів
Петрівського РПД до створення та частково утримання молодіжного скверу.
Діти спільно з дорослими прибирали територію оновленого парку
відпочинку, насаджували кущі та квіти, доглядали за ними.
З проведенням адміністративної реформи відбулися зміни і в діяльності
парламенту дітей. Крім зміни назви, були переглянуті і напрями роботи
парламенту дітей Петрівської ТГ. За ініціативи активу ПД було вирішено
облаштувати подвір’я нового приміщення центру дитячої та юнацької
творчості, на базі якого і діє парламент дітей Петрівської ТГ. Діти
запропонували створити креативне подвір’я, на якому б можна було
проводити засідання ПД, заняття гуртків, майстер-класи тощо. А для цього
треба встановити серед зелених насаджень лавочки, альтанки та розмалювати
стіну господарської будівлі, яка виглядала непривабливо. Заручившись
попередньою згодою про підтримку голови Петрівської селищної ради, ми
взяли участь у обласному пітчингу проектів від Британської ради. Нас
підтримала уся Петрівська громада і ми отримали грант у розмірі 35 тис. грн
на реалізацію свого проекту. Селищна голова Світлана Тилик, відвідуючи
подвір'я ЦДЮТ на початку реалізації проекту, відмітила, що діти мають
ходити гарними алейками до творчих локацій. Тому були виділені додаткові
кошти поза бюджетом проекту для прокладання алей між локаціями. На
даному етапі проект наближається до завершення: залишилося встановити
лавочки та альтанку.
Реалізація даного проекту показала юним парламентарям, що вони
можуть брати активну участі у житті громади, що до їхньої думки
прислухаються, а їхні ідеї реалізовуються. Та й практична участь у
проекті(розмальовування стіни) сприяла згуртуванню доросли та дітей.
Саме органи учнівського самоврядування можуть стати місцем, де учні
отримують перший досвід демократичної участі у житті суспільства.
Учнівська молодь тут отримує можливість експериментувати і знаходити
правильні способи бути залученими. Але слід пам’ятати, що перш ніж
приймати рішення щодо ініціювання якогось заходу, необхідно
проаналізувати існуючу проблемну ситуацію, визначити зацікавлені сторони
(які допомагатимуть і які протидіятимуть). Чітко визначити мету цієї
діяльності та результати, яких ви хочете досягти. А також вірити та діяти!
Використана література:
1. Участь молоді в управлінні громадами / авт.-уклад. О.В. Кулініч,
Д.С. Баринова, В.В. Нестеренко. – Х. : Харківський відокремлений підрозділ
Центру розвитку місцевого самоврядування, 2018. – 48 с.

Цитата

Дійсно, активна участь молоді у процесах прийняття рішень та вирішенні проблем в органах учнівського самоврядування та в громадах, де вони проживають, має важливе значення. Коли місцеві органи влади є ближчими до молоді,  залучають молодь до життя громади, то цим забезпечують  можливість познайомитись з принципами демократичного громадянського суспільства і використовувати  ці знання на практиці.  Щоб не формувалась громадянська пасивність юних парламентарів, здобувачів освіти, молоді, необхілно бути партнерами не тільки в органах учнівського самоврядування, закладах освіти, а бути реальними партнерами місцевої влади в залученні до суспільного життя.

Цитата
Цитувати Гість від 9 Листопада, 2021, 3:17 pm Педагог-організатор, Балахівська ЗШ I-II ступенів

Дійсно, активна участь молоді у процесах прийняття рішень та вирішенні проблем в органах учнівського самоврядування та в громадах, де вони проживають, має важливе значення. Коли місцеві органи влади є ближчими до молоді,  залучають молодь до життя громади, то цим забезпечують  можливість познайомитись з принципами демократичного громадянського суспільства і використовувати  ці знання на практиці.  Щоб не формувалась громадянська пасивність юних парламентарів, здобувачів освіти, молоді, необхідно бути партнерами не тільки в органах учнівського самоврядування, закладах освіти, а бути реальними партнерами місцевої влади в залученні до суспільного життя.

 


До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої призвище, ім’я та/або заклад освіти, який Ви представляєте.