Штучний інтелект в освіті: персоналізація та ефективність (Репюк Надія Валентинівна, Левусь Христина Михайлівна, вихованки гуртка «Лідер»)
Цитата з sancho_admin від 15 Квітня, 2025, 12:26 amРепюк Надія Валентинівна,
Левусь Христина Михайлівна,
вихованки гуртка «Лідер»
Керівник: Старкова Ірина Борисівна,
керівник гуртка «Лідер»
Центру дитячої та юнацької творчості
Старокостянтинівської міської ради
Вітаємо усіх! Сьогодні хочемо закцентувати увагу на застосуванні штучного інтелекту в освіті. Це така тема, яка зараз дуже швидко змінює все навколо нас. Ми живемо в часи, коли комп'ютери та програми стають все розумнішими, і це, звичайно, впливає на те, як ми вчимося. Віримо, що штучний інтелект є і буде дуже важливим для освіти в майбутньому.
Отже, що ж таке цей штучний інтелект? Це не роботи з фантастичних фільмів, а просто розумні програми, які можуть робити те, що раніше могли робити тільки люди. Наприклад, розпізнавати мову, аналізувати зображення, розробляти алгоритми, вчитися на прикладах і приймати рішення. І як це все допомагає в освіті?
Для учнів це означає, що навчання може стати набагато більш особистим. Уявіть собі, що комп'ютер знає, що вам легко дається, а що – ні, і дає вам завдання саме такого рівня складності, який вам потрібен. Це не просто звичайні підручники, а індивідуальний підхід до кожного. Наприклад, є такі програми, які називаються адаптивними платформами. Вони дивляться, як ви відповідаєте на запитання, і змінюють завдання, щоб вам було цікаво і не дуже складно. А ще є віртуальні вчителі, які можуть допомогти вам у будь-який час, пояснити складні речі і відповісти на ваші запитання.
На заняттях гуртка «Лідер» ми працюємо з чат-ботами. Чат-бот - комп’ютерна програма, що імітує людську розмову та відповідає на запитання (віртуальний співрозмовник). Використовується він у сервісах підтримки, месенджерах, іграх. Це універсальний інструмент роботи з текстом: пошук ідей, планування, розробка презентаційних матеріалів, аналітика даних, оцінювання та ін. Серед них: Chat GPT(робота з текстом), Googe Gemini (робота з текстом і зображеннями), Microsoft Copilot(робота з текстом, генерація зображень, можливість встановлення додаткових плагінів) та Claude (робота з текстом).
Вчителі теж можуть отримати багато користі від штучного інтелекту. Наприклад, комп'ютер може перевіряти тести та оцінювати роботи, щоб у вчителів було більше часу на спілкування з учнями та на творчість. Штучний інтелект також може аналізувати велику кількість даних, щоб допомогти вчителям зрозуміти, де в учнів є прогалини в знаннях, і розробити кращі методи навчання.
Звичайно, є й деякі ризики. Наприклад, ми можемо почати менше спілкуватися один з одним, якщо будемо занадто багато часу проводити з комп'ютерами. Також важливо захищати особисті дані учнів і переконатися, що всі мають рівний доступ до нових технологій.
Загалом, штучний інтелект – це чудова можливість зробити освіту кращою, більш індивідуальною та доступною. Але ми повинні використовувати його розумно, щоб не втратити важливі людські якості та не залишити нікого позаду. Дякую за увагу!"
тези:
ШІ – це розумні програми: Вони роблять те, що раніше могли лише люди.
Навчання стане особистим: Комп'ютер знає твої потреби та підлаштовується під тебе.
Індивідуальні завдання: ШІ дає завдання твого рівня складності для ефективного навчання.
Адаптивні платформи: Вони змінюють завдання, щоб тобі було цікаво та не складно.
Віртуальні вчителі: Вони завжди готові допомогти та відповісти на твої запитання.
ШІ допомагає вчителям: Вони можуть використовувати його для покращення навчального процесу.
ШІ – це потужний інструмент, який потрібно використовувати розумно, щоб зробити освіту кращою та доступнішою для всіх.
Європейською мережею академічної доброчесності розроблені рекомендації, які зосереджені на важливості набуття зацікавленими сторонами навичок і знань для використання інструментів штучного інтелекту не порушуючи норм академічної доброчесності, а також на необхідності розробки та впровадження відповідної освітньої політики, спрямованої на вирішення можливостей і проблем, пов’язаних із штучним інтелектом:
▪ Усі особи, джерела та інструменти, які впливають на ідеї або створюють вміст, мають бути належним чином визнані.
▪ Належне використання служб, джерел та інструментів, які впливають лише на форму, загалом є прийнятним (наприклад, коректори, інструменти для коректури, засоби перевірки орфографії, тезаурус).
▪ Інструмент штучного інтелекту не може бути зазначений як співавтор у публікації, оскільки він не може нести відповідальність за вміст і висновки, які повідомляються.
▪ Результати роботи інструментів штучного інтелекту можуть включати упереджений, неточний або неправильний вміст, про який користувачі повинні знати. Це може бути спричинено зміщенням даних навчання, алгоритмів, фільтрів тощо.
▪ Важливо включити інформацію про штучний інтелект в освіту для всіх здобувачів і в підготовку педагогів. Якщо користувачі не матимуть можливості дізнатися про етичне використання ШІ, вони будуть більш сприйнятливі до неналежного використання ШІ, що може вважатися академічним порушенням.
Впровадження технологій штучного інтелекту в освітній процес можливе без вдавання до списування, плагіату та обману. Щоб зберегти академічні цінності, учасники освітнього процесу мають навчатись та підвищувати компетентність у сфері сучасних технологій на основі нейронних мереж. Знання і розуміння того, як влаштований штучний інтелект, що це, які має можливості і з якою метою його можна використовувати, будуть сприяти підвищенню власної професійності та запобіганню порушення академічної доброчесності.
Репюк Надія Валентинівна,
Левусь Христина Михайлівна,
вихованки гуртка «Лідер»
Керівник: Старкова Ірина Борисівна,
керівник гуртка «Лідер»
Центру дитячої та юнацької творчості
Старокостянтинівської міської ради
Вітаємо усіх! Сьогодні хочемо закцентувати увагу на застосуванні штучного інтелекту в освіті. Це така тема, яка зараз дуже швидко змінює все навколо нас. Ми живемо в часи, коли комп'ютери та програми стають все розумнішими, і це, звичайно, впливає на те, як ми вчимося. Віримо, що штучний інтелект є і буде дуже важливим для освіти в майбутньому.
Отже, що ж таке цей штучний інтелект? Це не роботи з фантастичних фільмів, а просто розумні програми, які можуть робити те, що раніше могли робити тільки люди. Наприклад, розпізнавати мову, аналізувати зображення, розробляти алгоритми, вчитися на прикладах і приймати рішення. І як це все допомагає в освіті?
Для учнів це означає, що навчання може стати набагато більш особистим. Уявіть собі, що комп'ютер знає, що вам легко дається, а що – ні, і дає вам завдання саме такого рівня складності, який вам потрібен. Це не просто звичайні підручники, а індивідуальний підхід до кожного. Наприклад, є такі програми, які називаються адаптивними платформами. Вони дивляться, як ви відповідаєте на запитання, і змінюють завдання, щоб вам було цікаво і не дуже складно. А ще є віртуальні вчителі, які можуть допомогти вам у будь-який час, пояснити складні речі і відповісти на ваші запитання.
На заняттях гуртка «Лідер» ми працюємо з чат-ботами. Чат-бот - комп’ютерна програма, що імітує людську розмову та відповідає на запитання (віртуальний співрозмовник). Використовується він у сервісах підтримки, месенджерах, іграх. Це універсальний інструмент роботи з текстом: пошук ідей, планування, розробка презентаційних матеріалів, аналітика даних, оцінювання та ін. Серед них: Chat GPT(робота з текстом), Googe Gemini (робота з текстом і зображеннями), Microsoft Copilot(робота з текстом, генерація зображень, можливість встановлення додаткових плагінів) та Claude (робота з текстом).
Вчителі теж можуть отримати багато користі від штучного інтелекту. Наприклад, комп'ютер може перевіряти тести та оцінювати роботи, щоб у вчителів було більше часу на спілкування з учнями та на творчість. Штучний інтелект також може аналізувати велику кількість даних, щоб допомогти вчителям зрозуміти, де в учнів є прогалини в знаннях, і розробити кращі методи навчання.
Звичайно, є й деякі ризики. Наприклад, ми можемо почати менше спілкуватися один з одним, якщо будемо занадто багато часу проводити з комп'ютерами. Також важливо захищати особисті дані учнів і переконатися, що всі мають рівний доступ до нових технологій.
Загалом, штучний інтелект – це чудова можливість зробити освіту кращою, більш індивідуальною та доступною. Але ми повинні використовувати його розумно, щоб не втратити важливі людські якості та не залишити нікого позаду. Дякую за увагу!"
тези:
ШІ – це розумні програми: Вони роблять те, що раніше могли лише люди.
Навчання стане особистим: Комп'ютер знає твої потреби та підлаштовується під тебе.
Індивідуальні завдання: ШІ дає завдання твого рівня складності для ефективного навчання.
Адаптивні платформи: Вони змінюють завдання, щоб тобі було цікаво та не складно.
Віртуальні вчителі: Вони завжди готові допомогти та відповісти на твої запитання.
ШІ допомагає вчителям: Вони можуть використовувати його для покращення навчального процесу.
ШІ – це потужний інструмент, який потрібно використовувати розумно, щоб зробити освіту кращою та доступнішою для всіх.
Європейською мережею академічної доброчесності розроблені рекомендації, які зосереджені на важливості набуття зацікавленими сторонами навичок і знань для використання інструментів штучного інтелекту не порушуючи норм академічної доброчесності, а також на необхідності розробки та впровадження відповідної освітньої політики, спрямованої на вирішення можливостей і проблем, пов’язаних із штучним інтелектом:
▪ Усі особи, джерела та інструменти, які впливають на ідеї або створюють вміст, мають бути належним чином визнані.
▪ Належне використання служб, джерел та інструментів, які впливають лише на форму, загалом є прийнятним (наприклад, коректори, інструменти для коректури, засоби перевірки орфографії, тезаурус).
▪ Інструмент штучного інтелекту не може бути зазначений як співавтор у публікації, оскільки він не може нести відповідальність за вміст і висновки, які повідомляються.
▪ Результати роботи інструментів штучного інтелекту можуть включати упереджений, неточний або неправильний вміст, про який користувачі повинні знати. Це може бути спричинено зміщенням даних навчання, алгоритмів, фільтрів тощо.
▪ Важливо включити інформацію про штучний інтелект в освіту для всіх здобувачів і в підготовку педагогів. Якщо користувачі не матимуть можливості дізнатися про етичне використання ШІ, вони будуть більш сприйнятливі до неналежного використання ШІ, що може вважатися академічним порушенням.
Впровадження технологій штучного інтелекту в освітній процес можливе без вдавання до списування, плагіату та обману. Щоб зберегти академічні цінності, учасники освітнього процесу мають навчатись та підвищувати компетентність у сфері сучасних технологій на основі нейронних мереж. Знання і розуміння того, як влаштований штучний інтелект, що це, які має можливості і з якою метою його можна використовувати, будуть сприяти підвищенню власної професійності та запобіганню порушення академічної доброчесності.
Цитата з Гість від 15 Квітня, 2025, 10:43 amДобрий ранок!
Команда «Феміда» питає:Які конкретні приклади адаптивних платформ, що вже використовуються в освіті, ви могли б назвати та коротко описати принцип їхньої роботи?
Добрий ранок!
Команда «Феміда» питає:
Які конкретні приклади адаптивних платформ, що вже використовуються в освіті, ви могли б назвати та коротко описати принцип їхньої роботи?
До уваги незареєстрованих користувачів форуму – учасників інтернет-конференції! Просимо зазначати у ваших повідомленнях/коментарях свої прізвище, ім’я та/або команду, заклад освіти, який Ви представляєте.